راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر

راهنمای انتخاب بهترین اسپیکر

اسپیکرهای سقفی یا اسپیکرهای دیواری – کدام یک برای شما گزینه بهتری است؟

 بلندگوهای سقفی و دیواری هر دو گزینه ایده آل برای ارائه صدای با کیفیت هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که تجربه تولید صدای فراگیر منحصربه فرد در یک یا چندین اتاق را کسب کنید. از لحاظ کارایی هر دو مدل اسپیکر عالی هستند اما از نظر قیمت، متفاوت می باشند باید با توجه به بودجه‌ای که مد نظر دارید بلندگو مناسب خود را انتخاب نمایید.

اسپیکرهای سقفی جمع و جور و مقرون به صرفه هستند و قابلیت نصب بر روی هر سقفی را دارند. بلندگوهای دیواری بزرگتر، قدرتمندتر و انعطاف پذیرتر برای قرار گرفتن بر روی هر دیواری می باشند اما از قیمت بالاتری برخورداراند. برای انتخاب بین آنها، مهم است بدانید چه چیزی آنها را از یکدیگر متمایز می کند و چه فوایدی را ارائه می دهند. علاوه بر کارایی می بایست به زیبایی، فضا و نیازهای خود، میزان بودجه و دیگر موارد توجه کنید.

بلندگو سقفی

اسپیکرهای سقفی به شکل دایره‌ای طراحی شده اند تا به راحتی بر روی سقف شما قرار بگیرند. سقف‌ها مکان مناسبی برای قرارگیری بلندگوها هستند زیرا به دور از دید هستند و ابعاد بیشتری از صدا را ارائه می دهند و می توانید به صورت تکی یا ست خریداری کنید. اسپیکرهای تکی قیمت پایین تری دارند. می توان از آنها برای ایجاد صدای traveling و fluid در بسیاری از اتاق‌ها مانند موسیقی پس زمینه در یک مهمانی بزرگ استفاده نمود. از صدای فراگیر و انعطاف پذیر و ظریفی که در داخل یا خارج از خانه ارائه می کنند لذت خواهید برد. اسپیکرهای سقفی با استایل خاص سالن‌های تئاتری، فضاهای باز و تمامی مکان‌ها سازگار هستند و زیبایی و نظم آن محیط را حفظ می کنند.

صدای چند بعدی

بلندگوهای سقفی صدای بلندتری را ارائه می دهند به طوری که صدا، کل فضای آن محیط را فرا می گیرد. حتی سیستم صوتی شما شامل soundbase، soundbarیا traditional surround sound setup with a receiver باشد، اسپیکرهای سقفی به صدای شما عمق می بخشند. توسط این بلندگوها می توانید صدای چند بعدی که در سینماها وجود دارند را در خانه خود تجربه نمایید. آنها به ارائه یک تجربه شنیداری همه جانبه کمک می کنند.

دور از دید

اسپیکرهای سقفی نه تنها به سیستم صوتی شما قدرت می بخشند بلکه از نظر قرار گیری در موقعیت مکانی مناسبی نیز جای می گیرند. اگر قصد دارید از اسپیکرهایی استفاده کنید که در دسترس نباشند به عنوان مثال اگر به دنبال سیستم پیجینگ کارخانه یا بیمارستان هستید و می خواهید فضای کمی را برای آنها در نظر بگیرید می توانید از بلندگوهای سقفی استفاده نمایید. از حجم کمی برخوردارند و بدلیل نصب بر روی سقف فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد.

معایب بلندگوهای سقفی

در حالی که مزایای بسیاری وجود دارد، اما این اسپیکر معایب‌هایی نیز دارد، از جمله صدای محدودتر، تکنولوژی کمتر و برای داشتن صدای تاثیر گذار می بایست مجموعه‌ای از آنها را تهیه نمایید.

میدان صوتی محدود

بلندگوهای سقفی کوچکتر از اسپیکرهای دیواری هستند. از آنجایی که آنها معمولا 6.5 اینچی هستند (سایزهای 8 اینچ نیز یافت می شود) میدان صوتی محدودتری نسبت به بلندگوهای دیواری بزرگتر دارند. اینکه این خصوصیت از مزایای این اسپیکر هست یا نه بستگی به نوع نیاز شما دارد.

تکنولوژی کمتر

از آنجایی که سایز کوچکی دارند، این بلندگوها تنها می توانند فناوری زیادی را در 6.5 اینچ محفظه بلندگو قرار دهند. اسپیکرهای سقفی برای گوش دادن صداهای ملایم مناسب است اما برای داشتن صداهای پرقدرت می توانید مدل دیواری را برای محیط خود انتخاب کنید.  

نیاز به تعداد بیشتری از اسپیکر سقفی برای تاثیر گذاری بیشتر

بهتر است چندین بلندگوی سقفی بخرید زیرا دارای ابعاد کوچک و میدان صوتی محدود هستند. شما می توانید مجموعه‌ای از آنها را خریداری کنید، اما قیمت یک ست تقریبا به اندازه یک بلندگو دیواری با کیفیت بالا است. ممکن است سوالات بیشتری در مورد بلنگوهای سقفی و نحوه عملکرد آنها داشته باشید، در این صورت می توانید مقاله هر آنچه که باید از بلندگوی سقفی بدانید را مطالعه نمایید. و برای آشنایی با بهترینای این اسپیکر، مقاله معرفی 5 مل از بهترین اسپیکر سقفی برند اکلر را مشاهده کنید. 

بلندگو دیواری

اسپیکرهای دیواری به شکل مستطیلی طراحی شده اند و بر روی دیوار نصب می شوند. آنها می توانند به عنوان کانال‌های چپ و راست، بلندگوهای جلو و عقب اضافی یا به عنوان صدای پیوسته در چند اتاق عمل کند. بلندگوهای دیواری بزرگتر از بلندگوهای سقفی هستند. ایده آل ترین آنها 8 اینچی می باشند. آنهای به صورت افقی صدا را پخش می کنند که این باعث می شود، صدا در تمام نقاط محیط پخش شود بر خلاف اسپیکرهای سقفی که صدا را به سمت پایین هدایت می کنند.در اسپیکرهای سقفی توییتر د رمقابل درایئرباس قرار می گیرد اما در نوع دیواری توییتر در کنار درایور باس قرار گرفته است. تمام قابلیت‌های موجود در اسپیکر سقفی همانند بک باکس، آمپلی فایر و مدیریت بلندگو در مدل دیواری نیز وجود دارد.

اسپیکرهای دیواری از نظر کیفیت صدا

بلندگوهای دیواری کیفیت صدای عالی، انعطاف پذیری بالا و صدای وسیع تری را ارائه می دهند. برای انواع سیستم‌های سرگرم کننده خانگی مناسب می باشند. از آنجایی که بلندگو دیواری بزرگتر است، فضای بیشتری برای فناوری و قابلیت‌ها دارند بنابراین آنها اغلب قوی تر و با کیفیت تر از بلندگوهای سقفی هستند. بلندگوهای دیواری بجای افزاودن یک بعد صدای downward-firing، می توانند زمانی که بر روی چندین دیوار یک اتاق با ناحیه دیگر قرار می گیرند، چندین بعد صدا اضافه کنند.

انعطاف پذیری بالا

این اسپیکرها را می توانید بر روی هر دیواری، جلو، پشت یا کناره‌های اتاق نصب کنید. اگر می خواهید برای فضای باز خود سیستم صوتی تهیه کنید توجه کنید که حتما از اسپیکر مناسب آن فضا استفاده نمایید.

صدای با کیفیت در مکان‌های وسیع

اسپیکرهای دیواری در فضاهای بزرگ، صدا را به خوبی و با کیفیت بالا و رسا پخش می کنند و این امکان را برای شما فراهم می کند که خانه خود را هوشمند کنید بنابراین می توانید از اسپیکرهای دیواری به عنوان سیستم صوتی هوشمند خانگی استفاده کنید و آنها را در تمام نقاط خانه قراردهید.

معایب

از مزایا این بلندگو می توان به انعطاف پذیری در محل قرار گیری و تولید صدای قدرتمند اشاره نمود اما قیمت بالا  و حجیم بودن آن از معایب این اسپیکر به حساب می آید.

ابعاد بلندگو دیواری

بلندگوهای دیواری از نظر اندازه بزرگ هستند، معمولا 8 اینچ در صورتی که سقفی 6.5 اینچ هستند. از آنجایی که آنها ابعاد بزرگی دارند، قرار دادن آنها در محیط بسیار مهم می باشد. این نوع اسپیکر برای فضاهای کوچک زیاد مناسب نمی باشد. 

آیا آنها قابل تعویض هستند؟

در بسیاری از موارد می توانید از بلندگوهای دیواری و سقفی به جای یکدیگر استفاده کنید. اگر بلندگو سقفی خریده‌اید اما نظرتان تغییر کرد و تصمیم به استفاده از بلندگو دیواری گرفتید، این سوال برایتان پیش می آید که می توانید بدون آنکه تفاوتی در کیفیت صدا به وجود آید اسپیکرها را به جای یکدیگر استفاده کنید. از لحاظ اندازه و شکل و نوع نصب متفاوت هستند اما صدای کلی این دو مشابه است. نکته‌ای که باید در نظر بگیرید اینکه شما به همان اندازه که هزینه می کنید به همان اندازه هم کیفیت صدا دریافت خواهید کرد. بنابراین مطمئن شوید که در حین کاهش هزینه، نیازهای کلی کیفیت صدا را از دست ندهید.

کدام اسپیکر بهتر است؟

بهترین انتخاب برای شما بین اسپیکر دیواری و سقفی بستگی به نیاز و میزان بودجه شما دارد. هر کدام معایب و مزایا و اهداف متفاوتی دارند. اگر بودجه کمی را برای سیستم صوتی محیط خود در نظر دارید اسپیکر سقفی گزینه مناسبی برای شما است. اگر می خواهید صدایی قدرتمند و چند بعدی داشته باشید بدون توجه به قیمت آن، ‌اسپیکر دیواری انتخاب درستی است. اندازه این اسپیکرها بزرگ است اما در عوض صدای بلندی دارند و می توانید با سلیقه و خلاقیتتان آنها را در محیط خود به شکلی که زیبایی محیط را حفظ کند در مکان مدنظر قرار دهید.  

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دو اسپیکر می توانید با کارشناسان رسا الکترونیک اطلس تماس بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو