پنج راه برای دریافت صدای عالی در هتل و رستوران  

پنج راه برای دریافت صدای عالی در هتل و رستوران

صدا یکی از ضروری ترین عناصر برای جذب مشتری است. صدا می تواند هویت و اعتبار برند هتل، رستوران یا کافی شاپ شما را بسازد یا خراب کند،‌ زیرا صدای خیلی بلند یا خیلی ملایم اغلب موجب ایجاد حس ناخوشایند در مشتریان، مدیریت و کارکنان می شود. علاوه براین، صدا مرموزترین حس است. با چشم قابل مشاهده نیست،‌ با این حال تاثیرات آن بسیار گسترده و بسیار قدرتمند است. این می تواند مستقیما بر روحیه و رفتارهای ما تاثیر بگذارد‌. هنگامی که صدا به صورت استراتژیک تنظیم شود،‌ می تواند یک برند را تقویت کند و تعامل مشتری را افزایش دهد‌.

پنج راه برای به دست آوردن صدای عالی در کسب و کار شما

ولوم صدا: افزایش یا کاهش صدا

اکثرا می دانید آنچه که جو و صدای عالی برای کسب و کار شما ایجاد می کند ژانرهای موسیقی و لیست‌های پخش است،‌ اما سطوح صدا را فراموش نکنید. حجم موسیقی پس زمینه شما یک عنصر ضروری است که می تواند پیامدهای گسترده‌ای داشته باشد. به عنوان مثال،‌ مطالعات نشان داده‌اند که حجم موسیقی بر انتخاب غذای مشتریان تاثیر دارد و ممکن است بر فروش کلی نیز تاثیر بگذارد. بعلاوه، اگر صدا خیلی ملایم باشد، ممکن است صدای وزوز یا محیطی وجود نداشته باشد، در غیر این صورت اگر موسیقی خیلی بلند است و نمی توانید صدای خود را در حال سفارش دادن بشنوید‌، ممکن است تصمیم بگیرید به مکان مناسب تری بروید. بسیاری از مشاغل در صنعت رستوران داری و هتل داری موسیقی خود را با صدای بسیار بلند پخش می کنند‌، که می تواند به این نتیجه نادرست منجر شود که سکوت بهتر است. راه حل این است که سطح دسی بل را حفظ کنید که برای مشتریان شما و البته کارکنانی که ساعت‌ها در معرض آن هستند راحت باشد. در حالت ایده آل،‌ سطح نویز کمتر از 70 دسی بل در رستوران برای گوش خوشایند و ایده آل برای مکالمه است، در حالی که برای بارها،‌ آنها باید بتوانند به راحتی بین 75 تا80 دسی بل را تحمل کنند.

برای رستوران‌ها، موسیقی بلندتر تاثیر منفی خواهد داشت. پخش موسیقی با صدای بسیار ناخوشایند در رستوران باعث خراب شدن روحیه قابل توجهی می شود و باعث می شود مشتریان نتوانند لذت ببرند. انرژی جمعیت خود را با صدای موسیقی خود تطبیق دهید. یکی از راه‌های انجام این کار،‌ قانون نشستن یا ایستادن است: اگر تعداد بیشتری از مشتریان شما ایستاده‌اند، چت می کنند و در حال حرکت هستند،‌موسیقی را بالا نگه دارید.

کنترل حجم صدا

اولا،‌ متمرکز کردن تمام کنترل موسیقی بر روی دفتر مرکزی یا یک تیم خاص (معمولا عملیات یا بازاریابی) که مسئول نظارت بر تمام چیزهایی هستند که در مکان‌های متقاطع موسیقی را برعهده دارند،‌ یا ثانیه اینکه آیا به کارکنان خود کنترل برای تغییر،‌ افزودن،‌ حذف آهنگ‌ها را بدهید. و کم و زیاد کردن صدا، ‌موثرتر است. هیچ درست یا غلطی وجود ندارد،‌ اما نیاز به بررسی دقیق دارد.

متمرکز: برای برخی از کسب و کارها و مکان‌ها،‌ آنها آرامش خاطر را ترجیح می دهند که به یک تیم متمرکز اجازه دهند کنترل موسیقی را در دست بگیرند. فرقی نمی کند یک سالن باشد یا 100، یک تیم متمرکز به طور خودکار تمام موسیقی‌ها و لیست‌های پخش انتخابی را مدیریت و زمان بندی می کند تا اطمینان حاصل کنید که تجربه و محیط همیشه هدف است.

Localised: برای برخی از مشاغل و مکان‌ها،‌ تیم مدیریت دوست دارد همیشه کنترل کامل موسیقی در حال پخش را داشته باشد،‌ از جمله میزان صدای بلند یا کم آن. آن‎ها از داشتن استقلال برای تغییر آهنگ / صدا در زمانی که احساس می کنند بهترین است یا متناسب با مشتریان و مهمانان فعلی لذت می برند. این کار توسط اعضای اختصاصی منتخب کارکنان، یا تیم کامل انجام می شود. 

نوع بلندگوها و سیستم‌های صوتی

هنگام انتخاب بلندگوهای مناسب با کسب و کارتان‌، گزینه‌های متعددی وجود دارد. بلندگوهای مقرون به صرفه‌ای برای برندهای سطح بالا وجود دارند که از نظر کیفیت صدا بلندترین یا واضح ترین هستند. اگر سعی کرده‌اید زمان اقامت مشتری و فروش را افزایش دهید،‌ ممکن است زمان خوبی برای سرمایه گذاری در یک سیستم صوتی با کیفیت باشد، که مسلما به اندازه لیست‌های پخش اهمیت دارد. بسیاری از برندهای معروف و برخی برندهای کمتر شناخته شده وجود دارند که هر دو کیفیت مشابهی دارند و همچنین انواع مختلفی از بلندگوها از جمله بلندگوهای داخل دیوار،‌ اسپیکرهای دیواری، بلندگوهای سقفی،‌ بلندگوهای چند زاویه‌ای و نوارهای صوتی هوشمند و غیره موجود هستند.

انتخاب اسپیکرها به نوع کسب و کار شما بستگی دارد. به عنوان مثال،‌ در مکانی که سطح نویز بالا است،‌ بلندگوها باید با سطح نویز مطابقت داشته باشند تا موسیقی پس زمینه موثر باشد. در حالی که در یک کافه ساکت تر که آرامش بیشتری دارد، یک بلندگوی نوار صوتی مقرون به صرفه و با کیفیت ممکن است کافی باشد. در یک رستوران شلوغ،‌ بلندگوهای سقفی می توانند به مشتریان شما کمک کنند تا موسیقی را بدون صدای زیاد یا ناخوشایند گوش دهند.

محل قرار گیری اسپیکرها

علیرغم اینکه کسب و کار شما دارای چه بلندگوهایی است، قرار گیری صحیح بلندگوها می تواند به طور قابل توجهی تجربه کلی شنیداری و صدا را بهبود بخشد. در زیر 5 عنصر برای قرار دادن بلندگو در نظر گرفته شده است:

محل قرار گیری اولیه: به طور تقریبی تصمیم بگیرید که هنگام گوش دادن در کجا قرار بگیرید، سپس بلندگوهای خود را طوری قرار دهید که با موقعیت گوش دادن شما یک مثلث متساوی الاضلاع تشکیل دهند.

فاصله گذاری بین بلندگو: اگر بلندگوهای شما خیلی نزدیک باشند،‌ صداها با هم ترکیب می شوند. اگر فاصله آنها خیلی زیاد باشد،‌ بین دو نیمه تصویر استریو فاصله وجود خواهد داشت (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد). فاصله 4 فوتی را برای بلندگوهای قفسه‌ای و 8 فوتی را برای بلندگوهای کفی، هدف قرار دهید.

ارتفاع بلندگو: بلندگوها را طوری قرار دهید که توییترها (درایورهای کوچک روی بلندگوها که محدوده سه برابری فرکانس بالا را کنترل می کنند) درهمان اتفاع گوش‌های شما قرار بگیرند.

نزدیکی به دیوار: به یاد داشته باشید که دیوارها صدا را نیز معکوس می کنند. بلندگوهای خود را حدود 2 تا 3 فوت از دیوار دور کنید تا بازتاب صدا را به حداقل برسانید که می تواند بر وضوح پخش تاثیر بگذارد.

تنظیمات زاویه بلندگو: بلندگوی خود را به سمت داخل زاویه دهید تا به سمت مشتریان باشد نه رو به بالا.

کیفیت موسیقی

کیفیت آهنگ بسیار مهم است، زیرا این یک عامل تعیین کننده در نحوه صدای موسیقی خواهد بود. آیا صدای آهنگ‌ها از نظر حجم بالا و پایین می شود یا نرمال و تراز هستند؟ برای عادی سازی صدا شامل تنظیم/ تغییر حجم کلی با مقدار ثابت برای رسیدن به یک سطح هدف است. عادی سازی فرآیندی است که با افزودن یا کم کردن مقدار معینی از افزایش یا تقویت برای رساندن صدای ضبط شده به سطح هدف، که در غیر این صورت به عنوان هنجار شناخته می شود. وقتی آهنگ‌های پخش شده عادی شده و سطح صدا ثابت است، کیفیت کلی صدای هتل،‌ رستوران یا بار شما را افزایش می دهد.

از طرف دیگر،‌ اگر آهنگ‌ها عادی نباشند،‌ ممکن است برخی از قسمت‌ها بلندتر باشند و نیاز داشته باشند که صدا را کم کند، یا اگر خیلی ملایم باشد،‌ به کسی نیاز دارد که آن را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو