بررسی سیستم پیجینگ بیمارستان و تجهیزات مورد نیاز آن

سیستم پیجینگ بیمارستان

سیستم صوتی بیمارستان‌ها برای پیج کردن کارکنان و بیماران به کار می روند. سیستم پیجینگ یکی از اجزای حیاتی سیستم‌های ارتباطی بیمارستان‌ها است که در صورت بروز شرایط اضطراری و هر گونه رویدادی در مورد مراقبت از بیمار و بیمارستان، ارتباط فوری و کارآمد را فراهم می سازد. همانطور که می دانید بیمارستان‌ها محیط‌های شلوغ و بزرگی هستند که به سیستم‌های ارتباطی کارآمد و موثر برای تضمین ایمنی و رفاه بیماران، کارکنان و همراهان بیمار نیاز دارند. یکی از اجزای مهم آنها سیستم پیجینگ است. یک سیستم پیجینگ که به عنوان سیستم عمومی (PA) نیز شناخته می شود، مجموعه‌ای از بلندگوها و میکروفن‌ها است که امکان پخش اطلاعیه‌ها و هشدارها را در سراسر بیمارستان فراهم می کند.

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ برای بیمارستان‌ها

  • می توان وضعیت بیمارستان و‌ پزشکان در سالن را از طریق سیستم پیجینگ به اطلاع رساند.
  • هر ایستگاه پرستاری مجهز به میکروفن پیجینگ شبکه است تا خدمات مربوط به پیج کردن در مناطق مختلف بیمارستان انجام شود.
  • مدیران می توانند به جای رفتن به اتاق کامپیوتر،‌ انتشار و مدیریت اعلان در بیمارستان، از طریق کامپیوتر در دفتر خود وارد صفحه مدیریت سیستم پخش شوند.
  • در صورتی که اتفاقاتی از قبیل آتش سوزی در طبقه‌ای از بیمارستان رخ دهد،‌ سیستم به نشانه هشدار فعال می شود تا آن منطقه وارد وضعیت پخش اضطراری شود. هشدار می تواند فقط در همان منطقه پخش شود یا در مناطق مختلف نیز به اجرا در آید، که اینگونه تلفات ناشی از حادثه به حداقل خواهد رسید.

تجهیزات سیستم پیجینگ بیمارستان

اجزای سیستم پیجینگ بیمارستان به 4 دسته تقسیم می شوند. که هر کدام وظایف مهمی را بر عهده دارند. در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.

میکروفن پیجینگ

میکروفن‌ها از تجهیزات اصلی سیستم پیجینگ بیمارستان به حساب می آیند. که به دو نوع بی سیم و باسیم و به شکل‌های دستی، رومیزی و یقه‌ای در بازار عرضه شده‌اند. همانطور که می دانید میکروفن‌ها صداهای دریافتی را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کرده و به آمپلی فایر انتقال می دهند. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از میکروفن بی سیم می توانید به طور وایرلس به آمپلی فایر خود وصل شوید اما اگه قصد استفاده از میکروفن‌های با سیم را دارید می بایست برای اتصال از کابل استفاده نمایید. میکروفن‌های رومیزی درسیستم پیجینگ بیمارستان کاربرد بیشتری دارند. این مدل میکروفن از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و با خم کردن قسمت بالایی آن می توانید به هر سمت که می خواهید آنرا بچرخانید و این موجب راحتی کار می شود. همچنین علاوه بر دکمه ON و OFF دارای قابلیت پیش زنگ نیز می باشد. میکروفن‌ پیجینگ‌ها در دو نوع خازنی و دینامیکی وجود دارند. نوع رومیزی خازنی نیاز به منبع تغذیه مثل آداپتور و باتری دارد و به صدای بلند نیز حساس می باشد. اما نوع دینامیکی کاملا برعکس خازنی هست و نیاز به منبع تغذیه ندارد و به صدای بلند نیز حساس نیست. اغلب میکروفن‌های رومیزی خازنی هستند و توجه کنید که این نوع میکروفن را در کنار اسپیکرها قرار ندهید زیرا موجب ایجاد نویز و کاهش کیفیت صدا خواهد شد.

آمپلی فایر

یکی دیگر از تجهیزات مهم سیستم پیجینگ بیمارستان آمپلی فایرها هستند. وظیفه آنها تقویت صدا است.به کمک آنها می توانید مانع قطعی صدا و موجب افزایش کیفیت آن شوید. آمپلی فایرها به دو دسته تقسیم می شوند : آمپلی فایرهایی که برای تقویت صدا به کار می روند و آمپلی فایرهایی که برای تقویت قدرت تجهیزات صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین در دو نوع ولتی و اهمی موجود می باشند که نوع اهمی آنها در سیستم پیجینگ بیمارستان کاربرد بیشتری دارند.

بلندگوها

بلندگو ابزار دیگری است که در سیستم پیجینگ بیمارستان از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید بلندگو یکی از نکاتی که باید در نظر داشته باشید فضای موردنظر می باشد که می بایست متناسب با آنجا اسپیکر خود را تهیه نمایید. انواع مختلفی دارند که شامل اسپیکرهای دیواری، سقفی و ستونی می شوند. در فضاهای وسیعی مانند بیمارستان‌ها، اسپیکرهای سقفی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع بلندگوها بسیار مقاوم و مستحکم هستند و به صورت توکار و روکار قابل نصب هستند. توان آنها 5 الی 15 وات می باشد و از کارایی بالایی برخورداراند. برای خرید اسپیکر سقفی باید به عواملی همچون ارتفاع سقف و مساحت فضا توجه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو