سیستم اینترکام چیست؟

سیستم اینترکام

سیستم اینترکام چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ امروزه با وجود ساختمان‌های صنعتی، کارخانجات و مراکز آموزشی و…، امکان ارتباط و هماهنگی به روش‌های قدیمی بسیار سخت شده است. در چنین مکان‌هایی با وسعت بالا اطلاع رسانی نیازمند تکنولوژی پیشرفته است. از همین رو سیستم‌های اینترکام وارد بازار شده اند. به طور کلی این سیستم‌ برای سهولت در برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم اینترکام چیست؟

در واقع سیستم اینترکام یک وسیله الکترونیکی ارتباطی دو طرفه است که حاوی مدارهایی به منظور انتقال و دریافت فایل صوتی و یا تصویری است.  اینترکام که به آن دستگاه مخابراتی، اینترفونیک یا اینترفون نیز می‌گویند، معمولا به طور دائم در ساختمان ها و وسایل نقلیه نصب می شود. سیستم‌های اینترکام به عنوان مکمل با سیستم‌های امنیتی دیگر مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا  پیجینگ به عنوان سیستم  اطلاع رسان و پخش پیغام کاربرد فراوانی در صنایع و مراکز آموزشی دارد. سیستم پیجینگ و سیستم اینترکام با هم می توانند امنیت محیط شما را حفظ کنند.

سیستم های اینترکام بسیار متنوعی وجود دارد که در زیر تعریف شده است:

اینترکام بی سیم: اگر در مواقی که امکان سیم کشی وجود نداشت، می توان از سیستم های اینترکام بی سیم استفاده نمود. دو مزیت عمده سیستم اینترکام بی سیم نسبت به اینترکام سیمی وجود دارد. اولین مورد این است که نصب بسیار ساده تر است زیرا هیچ سیمی نباید بین دستگاه‌ها اینترکام قرار گیرد. مورد دوم این است که شما به راحتی می توانید دستگاه‌ها را در هر زمانی جابجا کنید. خبرهای زیادی در ارتباط با شنود مکالمات و به خطر افتادن حریم خصوصی افراد شنیده شده است. اینترکام‌های بی‌سیم این نگرانی‌ها را بر طرف می کنند زیرا این سیستم‌ها قابلیت رمزگذاری دارند و می‌توانند خطرات حریم خصوصی را کاهش داده یا از بین ببرند.

 اینترکام سیمی: یک سیستم اینترکام سیمی می تواند حریم خصوصی بیشتری را به شما بدهد و تداخل احتمالی سیستم های همسایه را از بین ببرد. 

اینترکام ویدئویی: این سیستم معمولاً دارای یک دوربین، بلندگو و یک دکمه فشاری است که در ورودی قرار می گیرد و یک مانیتور داخلی که می تواند با واحد ورودی ارتباط برقرار کند. برخی از سیستم ها می توانند چندین مانیتور ویدئویی داشته باشند.

اگر برای انتخاب و نصب سیستم نیاز به کمک دارید، کافیست با کارشناسان سایت rasa-av تماس بگیرید. به شما کمک خواهند کرد تا سیستم مناسب خود را انتخاب نمایید.

مزایای سیستم اینترکام

  • با استفاده از اینترکام‌ها می توانید مکالمه‌ای واضح، شفاف و با کیفیت بالا را تجربه کنید.
  • امکان برقراری کنفرانس تلفنی با سیستم اینترکام، این ویژگی برای اماکنی مانند کارخانجات بسیار کاربردی می باشد.
  • امکان نصب هود جهت جلوگیری از ایجاد نویز در صدا
  • استفاده از کلیدهای شستی، ضامنی و پدالی در صورت داشتن دستکش

 

اینترکام‌ها از نظر تکنولوژی به دو دسته آنالوگ و شبکه تقسیم می شوند.

اینترکام آنالوگ: برای برقراری ارتباط با سیستم اینترکام آنالوگ، نیاز به کابل کشی است. از همین رو این سیستم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اینترکام شبکه: برقراری ارتباط داخلی بر پایه IP به کمک سیستم اینترکام شبکه امکان پذیر می باشد. و نکته‌ای که حائز اهمیت است و این سیستم را مورد پسند کاربران قرار داده است، عدم استفاده از سیم برای اتصال است. اینترکام شبکه را می توان با نام‌های دیگر مانند اینترکام VOIP، اینترکام IP و اینترکام  SIP نیز معرفی نمود.  

انواع سیستم اینترکام داخلی

سیستم اینترکام یک به یک: این نوع سیستم برای یک واحد ساختمانی کاربرد دارد. شما می توانید با همسایه طبقه بالای خودتان ارتباط برقرار کنید و همچنین این قابلیت را دارد که درب منزل را تنها با فشردن یک دکمه باز نمایید.

سیستم اینترکام یک به چند: در این سیستم شما با یک گوشی می توانید با چند واحد یک ساختمان یا اداره ارتباط برقرار کنید.

سیستم اینترکام چند به چند: تمامی واحدهای یک ساختمان یا اداره با این سیستم می توانند با هم و حتی به صورتی گروهی در ارتباط باشند.

تجهیزات مورد نیاز برای سیستم اینترکام

  • کنسول اپراتور
  • کنترل پنل
  • زنگ
  • چراغ چشمک زن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو