سیستم صوتی برای خانه

سیستم صوتی برای خانه

آیا برای اتاق نشیمن خود به سیستم صوتی نیاز دارید؟ برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن و احساس صدای عالی، زمان بندی درست این مرحله مهم است. ترکیب سیستم با شکل و تجهیزات اتاق شما، انتخاب بلندگو و…

سیستم صوتی اتاق نشیمن

آیا طرفدار گوش دادن به موسیقی و پادکست یا تماشای فیلم یا سریال هستید؟ شما قطعا به سیستم‌های صوتی با کیفیت برای اتاق نشیمن نیاز خواهید داشت. اولین قدم تعیین بودجه است. امروزه سیستم‌های صوتی خانگی را می توان با قیمت‌های مقرون به صرفه تهیه کرد. فاکتور مهم دیگر شکل و پلان اتاق نشیمن است. یک اتاق مربع با کمترین موانع ممکن بین شما و بلندگوها ایده آل است. اگر این شرایط را ندارید، نا امید نشوید. اکثر سیستم‌های صوتی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند و دارای طیف وسیعی از تنظیمات مناسب برای حل مشکلات مشابه هستند.

در ابتدای برنامه ریزی خود روی بلندگوهای جلوی راست و چپ تمرکز کنید. آنها باید به اندازه کافی از هم دور باشند تا یک تجربه سه بعدی عالی با صداهای مناسب که از هر دو جهت می آیند به دست آورند. برای یک اتاق نامتقارن، قبل از خرید یک سیستم مطمئن شوید که آنها تنظیمات مناسب و گزینه‌های کنترل صدا را برای مقابله با این مانع در اختیار شما قرار می دهند. کانال مرکزی نیز مهم است. سیستم بلندگوی مرکزی را به درستی قرار دهید، زیرا تاثیر زیادی در بهینه سازی کل سیستم صوتی دارد. هنگام تماشای فیلم‌ها و دیگر برنامه‌های تلویزیونی اهمیت این موضوع مشخص می شود. بنابراین اگر قصد دارید یک سینمای خانگی داشته باشید و فقط به موسیقی گوش نکنید، در اینجا بسیار دقت داشته باشید. بلندگوهای دیگر باید مکمل بلندگوهای اصلی جلو باشند. بنابراین آنها را نیز در کناره‌ها قرار دهید و به سمت داخل بچرخانید.

با این حال، از این نظر اگر سیستم صوتی شما اساسا برای تجربه های موسیقی در نظر گرفته نشده باشد، این یک موضوع فردی است. مسئله دیگری که باید از قبل حل شود، انتخاب بین گیرنده و آمپلی فایر است. آمپلی فایر دستگاهی است که سیگنال‌های ولتاژ پایین را از یک دستگاه منبع به سیگنالی با تقویت کافی مناسب برای بلندگوها تبدیل می کند. گیرنده یک قسمت رادیویی نیز دارد. در مورد آمپلی فایر سینمای خانگی با ورودی رادیویی، گیرنده AV است. پس چه زمانی یک آمپلی فایر برای شما کافی نیست؟

اینها عمدتا مواردی هستند که کاربر بیشتر به رادیو گوش می دهد. صدا حتی بدون اتصال دستگاه‌های دیگر عالی خواهد بود که باعث صرفه جویی در فضای اتاق نشیمن می شود. با آمپلی فایر، اگر روی یک کار متمرکز باشد، به عملکرد ایده آل خواهید رسید.

نحوه انتخاب بلندگوهای مناسب

اکثر افراد ابتدا دنبال اسپیکرهای گران قیمت می روند. با این حال، ممکن است صدای عالی را دریافت نکنند. سیستم‌های صوتی خانگی، به ویژه اتاق‌های نشیمن، حتی با گزینه‌های ارزان تر نیز می توانند عالی باشند. چه نوع بلندگوهایی برای شما بهتر کار می کنند؟ به طور کلی، می توانیم بنویسیم که بلندگوهای بزرگتر دینامیک بهتر، باس بیشتر و حجم بالاتری دارند. با این حال همه چیز نسبی است.

اگر بودجه محدود یا فضای کوچکتر دارید بلندگوهای Bookshelf برای شما انتخاب بهتری هستند. چنین سیستم بلندگویی همچنان عملکرد صدای کافی را ارائه می دهد و بسیار انعطاف پذیر است. آنها روی پایه‌ها قرار می گیرند. بلندگوهای ستونی برای یک اتاق نشیمن با سقف بلند مناسب هستند، با طول بیس مناسب و ارائه صدای طبیعی تر، زیرا دارای حجم بیشتری از بافل هستند.

به گیرنده‌ها برگردیم. اگر قصد دارید از یک جفت بلندگو با صدای استریو استفاده کنید، گیرنده AV چند کاناله چندان مناسب نیست. اما عملکردهای توسعه یافته را از دست خواهید داد، که می توانید آنها را با یک جعبه خارجی تکمیل کنید. در حال حاضر گیرنده‌های با کیفیت بسیاری در بازار موجود است.

کابل، بلوتوث یا  WIFI

امروزه سیستم صوتی خانه یا آپارتمان به صورت بی سیم نیز امکان پذیر است. کابل‌ها همیشه برای اتاق‌های نشیمن مناسب نیستند، مخصوصا اگر جایی برای پنهان کردن آنها ندارید. بلندگوی wifi با استفاده از یک شبکه کامپیوتری بی سیم، موسیقی پخش می کند. آنها برای پخش صدا در چندین اتاق مناسب هستند، اگر قرار است در هر یک از آنها موسیقی متفاوتی پخش شود.

نسخه‌های بلوتوث شامل گیرنده‌ای است که باید جفت شود و سیگنال صوتی به آن ارسال شود. صدا را در دستگاهی که سیگنال بلوتوث ارسال می کند تنظیم می کنیم. آنها برای صدای اتاق نشیمن، به عنوان مثال در جشن‌های مختلف، ایده آل هستند. بلوتوث اغلب در بلندگوهای قابل حمل یافت می شود.

کابل راه حلی است که در آن تمام بلندگوها را به آمپلی فایر وصل می کنیم. بنابراین،‌ تمام منابع صوتی به آمپلی فایر متصل می شوند. اگر می خواهید یک سیستم صوتی دائمی با قابلیت اطمینان بالا بدون وابستگی به شبکه و فناوری‌های بی سیم داشته باشید، از این گزینه استفاده کنید. این یک روش مقرون به صرفه است.

[row_inner_3] [col_inner_3 span__sm=”12″]

سیستم صوتی خانه با استفاده از فناوری‌های هوشمند

برای طرفداران خانه هوشمند، توجه به دستگاه‌های چند اتاقه را توصیه می کنیم. با این سیستم می توانید سیستم صوتی خود را در اتاق‌های مختلف خانه کنترل کنید.

وظیفه آن نیز تسهیل گوش دادن به رسانه‌های صوتی مختلف است که می توانید از آنها برای مثال در اتاق نشیمن هنگام فیلم یا سریال و همچنین پادکست یا موسیقی استفاده کنید. با استفاده از آن، به کنترل بیشتری دست خواهید یافت، که مورد قدردانی همه اعضای خانواده خواهد بود. پخش رادیو در آشپزخانه،‌ موسیقی در اتاق خواب و یک فیلم در اتاق نشیمن‌، همه به طور همزمان مشکلی نخواهد داشت. شما می توانید با یک واحد کنترل ماتریکسی با اتصال آمپلی فایرهای جداگانه برای هر منطقه، یک آمپلی فایر چند منطقه‌ای یا ترکیبی از چندین آمپلی فایر و بلندگوهای فعال یک سیستم که با استفاده از یک برنامه ( تبلت،‌ رایانه شخصی،‌ گوشی هوشند) آنها را کنترل می کنید، به صدا در چند اتاق برسید.

[/col_inner_3] [/row_inner_3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو