چگونه یک سیستم صوتی را در فروشگاه خود راه بیندازیم؟

چگونه یک سیستم موسیقی را در فروشگاه خود راه بیندازیم؟

راه اندازی یک فروشگاه موفق، نیاز به توجه به جزئیات دارد. می دانید که هر جنبه از فضای شما، از بسته بندی محصول گرفته تا تنظیمات نمایشگر و سیستم صوتی، به تجربه عالی کمک می کند. این جزئیات به ارتباط بین مشتری و شما کمک می کند و باعث می شود آنها زمان بیشتری را در فروشگاه شما سپری کنند.

اولین چیزی که مشتریان شما هنگام ورودی به محیط تجربه می کنند، محصولات نیستند بلکه فضایی است که ایجاد کرده‌اید: مناظر، بوها و صداها. موسیقی تاثیر عمده‌ای بر نحوه تفکر، احساس و رفتار مشتریان دارد.

براساس بررسی‌ها و اطلاعاتی که بیش از 12000 شنونده در 12 کشور جمع آوری شده است، دریافتیم که موسیقی به روش‌های زیر بر مردم تاثیر می گذارد:

  • 74 درصد با گوش دادن به موسیقی سطح استرس را کاهش می دهند.
  • 52 درصد با گوش دادن به آهنگ مورد علاقه احساس شادی بیشتری می کنند.
  • 82 درصد معتقدند موسیقی با صدای عالی مهمانی‌ها را سرگرم کننده تر می کند.

برای سیستم موسیقی فروشگاه به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

اولین چیزی که در هر بحثی با محوریت پخش موسیقی به ذهن خطور می کند، سیستم بلندگو است. اما یک سیستم صدای تجاری با کیفیت بالا در واقع دارای سه جز اصلی است: بلندگوها، موسیقی دارای مجوز تجاری و یک برنامه برای کنترل مرکزی.

بیاید هر کدام را جداگانه بررسی کنیم

 

بلندگو و سخت  افزار

کیفیت تجربه سیستم صوتی فروشگاه شما به طور کامل توسط بلندگوهایی که موسیقی از آنها پخش می شود و نحوه تنطیم آنها در فضا  تعیین می کند. این بدان معناست که در طول فرآیند انتخاب باید موارد زیادی را در نظر گرفت.

از آنجا که فضاهای فروشگاه بسیار بزرگتر از اتاق نشیمن مسکونی معمولی هستند، احتمالا به یک بلندگوی بزرگتر نیاز خواهید داشت. اسپیکرهای با کیفیت بالا می توانند صدای با کیفیت بالا را در یک منطقه بزرگ پخش کنند و حتی بزرگترین فروشگاه‌ها را با صدای استریو شفاف پر کند.

علاوه بر کیفیت صدا، باید تاثیر بصری بلندگوهای بزرگ را نیز در زیبایی فضا در نظر بگیرید. انتخاب اسپیکرهای دیواری یا سقفی به شما امکان می دهد تا صدای شما به طور یکپارچه با اتاق ترکیب شود.

انتخاب موسیقی

انتخاب نوع موسیقی‌ای که در فضای فروشگاه خود پخش می کنید یک جنبه اساسی از تجربه خرید برای مشتریان است. ژانرها، هنرمندان و آهنگ‌هایی که انتخاب می کنید، می توانند فضای فروشگاه شما را ارتقا دهند، البته به شرطی که موسیقی مناسب انتخاب کنید. نشان داده شده است که علاوه بر تقویت برند شما، استفاده صحیح از موسیقی در فضاهای فروشگاه باعث افزایش زمان و هزینه مشتریان در فروشگاه می شود.

اما قبل از اینکه لیست پخش یا کاتالوگ مناسب را پیدا کنید، مهم است که تفاوت بین پخش موسیقی در خانه و پخش آن در فروشگاه را درک کنید. به طور کلی، پخش موسیقی در تجارب شما نیاز به مجوز دارد.

برای انجام این کار، باید یک سرویس پخش تجاری پیدا کنید که کاتالوگ موسیقی از پیش مجوز را ارائه می دهد. به این ترتیب، می توانید بدون استرس موسیقی پخش کنید، و روی اداره کسب و کارتان تمرکز کنید.

یک سیستم کنترل

سیستمی که به شما امکان می دهد همه چیز را از راه دور مدیریت و کنترل کنید، از موسیقی که می نوازید تا سطح صدا و باس، جز مخفی سیستم صوتی برای کسب و کار فروشگاه شما است. ایجاد یک تجربه موسیقی عالی در فروشگاه بستگی به هماهنگی بین موسیقی شما و بلندگوها دارد. به علاوه، وقت کارکنان شما را برای تمرکز بر حیاتی ترین جنبه‌های عملیات فروشگاه آزاد می کند.

 چگونه یک سیستم صوتی برای کسب و کار فروشگاه خود راه اندازی کنید

اکنون که راه اندازی یک سیستم صوتی برای کسب و کارتان بیشتر از قرار دادن چند بلندگو است. سوال بعدی پیدا کردن بلندگو، کاتالوگ موسیقی و سیستم کنترل مناسب برای کسب و کار شماست. از شناسایی صدای برند و نقشه برداری از چیدمان فروشگاه تا خرید سخت افزار لازم و موسیقی دارای مجوز تجاری، مراحلی است که باید طی کنید. اکنون بیایید دقیقا آنچه را که باید انجام دهید را بررسی کنیم.

انتخاب موزیک منحصر به فرد خود

همانطور که می دانید، موسیقی به عنوان یک رسانه موثر برای ایجاد ارتباط عاطفی مثبت بین مشتریان و برند شما عمل می کند. درک مخاطبان شما برای انتخاب آهنگ‌هایی که این ارتباطات را هدایت می کنند بسیار مهم است. با درک جمعیت شناسی، عادات و ترجیحات مشتریان برتر خود، می توانید ژانرهایی را که برای آنها مناسب تر است شناسایی کنید. در هر دو مورد، نوع موسیقی فروشگاه، تجربه خرید را بالا می برد و به برقراری ارتباط عاطفی بین برند و مشتری کمک می کند.

طرح بندی سیستم صوتی خود 

چیدمان فروشگاه شما تا حد زیادی چیدمان سیستم صوتی کسب و کار شما را تعیین می کند. همچنین باید آکوستیک فضای خود را در محل قرار گیری بلندگو لحاظ کنید تا مشتریان بتوانند از یک تجربه موسیقی ثابت چه در داخل یا خارج از کسب و کار شما لذت ببرند.

در طول این فرایند برنامه ریزی، باید تعیین کنید که آیا به بلندگوهای مستقل نیاز دارید یا بلندگوهای معماری که به وضوح از تنظیم شما منحرف نشوند. بسته چیدمان، ممکن است ترجیح دهید از بلندگوهای فضای باز استفاده کنید. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید زیر ساخت‌های الکتریکی ساختمان شما است، که می تواند روی قرارگیری، کیفیت و طول عمر بلندگو تاثیر بگذارد. می توانید با نصب بلندگوهای با کیفیت و پرهیز از سیم کشی پیچیده سخت افزارهای معماری، مسیر آسانی را طی کنید.

سخت افزار مناسب برای فضای خود را دریافت کنید

صداهای برند جذاب در پشت صدای با کیفیت بالا ساخته شده‌اند، بنابراین انتخاب بلندگوهای مناسب کلید فروشگاه شما است. بسته به اندازه و ماهیت کسب و کار شما، عواملی مانند تعداد بلندگوها، محل قرارگیری آنها و چیدمان الکتریکی فضای شما بر تصمیم خرید تاثیر می گذارد.

هنگامی که زمان نصب واقعی سیستم صوتی کسب و کار شما فرا می رسد، موارد دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید. 

سرویس پخش موسیقی خود را پیدا کنید

زمان آن رسیده است که موسیقی مناسب برای کسب و کار فروشگاه خود را بیابید. شما تحقیقات انجام داده‌اید و ژانر، سرعت و حجمی را که در بین مشتریان طنین انداز می شود، می شناسید. اکنون زمان آن رسیده است که سرویس پخش موسیقی مناسب را برای کسب و کار خود بیابید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ایجاد صدای برند در فروشگاه شما نیاز به موسیقی دارای مجوز تجاری دارد. سرویس‌های پخش تجاری مانند Sonos Backgrounds کاتالوگی از موسیقی‌های دارای مجوز از قبل را با ایستگاه‌های انتخاب شده برای مطابقت با هر محیط فروشگاهی ارائه می کنند.

سه نکته برای ارائه تجربه صوتی نهایی با سیستم صوتی کسب و کار شما

حتی اگر هر کدام از این نکات را رعایت کنید ممکن است مشکلاتی در سیستم صوتی کسب و کارتان رخ دهد. در اینجا چند نکته وجود داردکه می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشکلات را به حداقل می رسانید و یک تجربه صدای ثابت و با کیفیت ارائه می کنید.

با اسپیکرهای WiFi مشکلات را کم کنید

بلندگوهای WiFi انعطاف پذیری بیشتری را ارائه می دهند زیرا نیازی به اتصال سیم لخت یا اتصال مستقیم به کابل اترنت یا مودم ندارند. اتصال WiFi به شما این آزادی را می دهد که قطعات سیستم صوتی فروشگاه خود را جابجا کنید. دیگر محدودیتی برای قرار دادن بر اساس نزدیکی به اتصال ایینترنت شما وجود نداد، اگر منبع برق در نزدیکی شما وجود دارد، می توانید با آن کار کنید.

به علاوه، اگر قصد دارید در آینده کسب و کار خود را توسعه دهید، می توانید به سرعت و به راحتی بلندگوهای بیشتری را برای برآورده کردن نیازهای در حال تغییر خود اضافه کنید و در عین حال تجربه صدایی متقاطع و ثابتی را ایجاد کنید.

مقیاس پذیری سیستم صوتی خود را در الویت قرار دهید

همانطور که تجارت شما رشد می کند، سیستم صوتی شما نیز باید رشد کند. چه از نظر فیزیکی یک مکان را گسترش دهید یا چندین فضای جدید را باز کنید، سیستم صوتی می خواهید که بتواند بلندگوهای جدید را در خود جای دهد. بلندگوهای WiFi نه تنها بدون دردسر هستند، بلکه می توانید به راحتی آنها را به سیستم خود اضافه کنید تا نیازهای در حال تغییر کسب و کار خود برآورده کنید.

راه حلی بیابید که به شما کنترل می دهد

راه اندازی یک فروشگاه به این معنی است که شما و کارکنانتان دائما مسئولیت‌های متعددی را انجام می دهید. یک سیستم صوتی که به شما امکان می دهد تمام موسیقی، میزان صدا و سایر تنظیمات را از هر دستگاه تلفن همراه کنترل کنید، در زمان ارزشمند شما صرفه جویی می کند و از تجربه صدایی ثابت در هر زمان اطمینان می دهد.

تجربه موسیقی فروشگاه خود را با رسا سرویس تقویت کنید

راه اندازی یک سیستم صوتی برای کسب و کار شما می تواند کاری پیچیده به نظر برسد، اما رسا سرویس آن را ساده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو