انتخاب سیستم صوتی مناسب سالن کنفرانس

انتخاب سیستم صوتی مناسب سالن کنفرانس

با توجه به اینکه روزانه، کنفرانس‌های بی شماری برگزار می شود. انتخاب سیستم صوتی اتاق کنفرانس بسیار مهم است. ما اینجا هستیم تا به شما در انتخاب بهترین سیستم برای سالن کنفرانستان کمک کنیم.

نکات کلیدی

  • به دنبال یک سیستم صوتی سالن کنفرانس باشید که راه اندازی آسان، بالاترین وضوح، قابلیت استفاده روزانه و مدرن باشد.
  • راه حل‌های مختلفی ارائه می شود، از میکروفن‌ها و بلندگوها گرفته تا نوارهای صوتی و ویدئویی و دیگر دستگاه‌های ویدئو کنفرانس تخصصی
  • قبل از خرید در مورد اندازه اتاق، جایی که می خواهید سیستم خود را قرار دهید، ویژگی‌های تخصصی که ممکن است از آنها بهره‌مند شوید و بودجه خود را مشخص کنید.

    یک سیستم صوتی سالن کنفرانس خوب چه ویژگی‌هایی دارد

    راه اندازی و استفاده ساده

    راه اندازی سیستم‌های صوتی برای اتاق‌های کنفرانس باید آسان باشد، برای مثال فقط چند مرحله کوتاه از جعبه گشایی تا اولین استفاده. که باعث صرفه جویی در زمان می شود. اگر می خواهید تماس ویدئو در بخش‌های مختلف آن محیط برقرار کنید می بایست قابلیت حمل و نقل را هم در نظر بگیرید.

    حذف اکو

    سیستم صوتی سالن کنفرانس خوب تضمین می کند که صدای افراد واضح شنیده می شود. فناوری صوتی با کارایی بالا برای ارائه این سطح از وضوح مورد نیاز است، مهم تر از همه حذف اکو آکوستیک – یا لغو اکو که از بازتاب صدای شما جلوگیری می کند. همچنین توجه کنید که ویژگی حذف اکو به طور ناخواسته گفتار را نیز متوقف می کند، که معمولا اگر افراد بر سر یکدیگر صحبت کنند اتفاق می افتد، پدیده‌ای که به گفتگوی دوگانه معروف است و بخش طبیعی از بحث‌های پر جنب و جوش است. هنگامی که عملکرد سیستم بلندگوی اتاق کنفرانس دوگانه ضعیف است، مردم ممکن است همیشه آنچه را که شما می گویید را نشنوند. یا بدتر از آن، احتمالا متوجه نمی شوند که شما اصلا چیزی می گویید.

    کاهش اثر نویز پس زمینه

    سیستم صوتی سالن کنفرانس شما همچنین باید صدای پس زمینه را سرکوب کند، زیرا برای شنوندگان آزار دهنده است، اما سیستم‌هایی که آن را کاملا حذف می کنند اغلب این کار موجب افت وضوح صدا می شود. بهترین سیستم‌ها تعادل مناسبی بین کاهش صداهای محیطی ناخواسته و حفظ همزمان گفتار با کیفیت بالا ایجاد می کنند.

    زیبایی شناسی درست

    اتاق‌های جلسه نشان دهنده برند و حرفه‌ای بودن شما هستند. علاوه بر انتخاب دکور زیبا، سیستم صوتی مناسب نیز نقش مهمی دارد. در درجه اول تجهیزات بی سیم را انتخاب کنید، زیرا این کار باعث به حداقل رساندن شلوغی بصری می شود. و طراحی شیک و مدرن برای تلفیق با اتاق.

    انواع سیستم‌های صوتی برای سالن کنفرانس

    میکروفن و اسپیکر ساده

    میکروفن‌ها و بلندگوها اجزای جداگانه‌ای هستند که می توانند با هم کار کنند تا یک سیستم صوتی سالن کنفرانس ایجاد کنند. میکروفن‌ها را می توان روی میز یا سقف نصب کرد، در حالی که بلندگوها اغلب روی دیوارها، ستون‌های مستقل یا به صورت  آویزان از سقف قرار می گیرند. مزیت انتخاب میکروفن و بلندگوهای مجزا این است که شما درجه بالایی از کنترل روی مشخصات برای هر بخش جداگانه دارید.

    نوار صدا

    نوار صدا، نوار صوتی یا نوار رسانه نوعی بلندگو است که صدا را از یک محفظه نواری شکل گسترده پخش می کند. معمولا به صورت افقی در بالا یا زیر دستگاه نمایشگر نصب می شود. مزیت انتخاب نوار صوتی این است که گزینه‌های با کیفیتی در دسترس هستند که به خوبی به عنوان بلندگوهای اتاق کنفرانس عمل می کنند. اما اشکال این است که آنها دارای میکروفن نیستند، بنابراین آنها واقعا فقط نیمی از نیازهای صوتی شما را تامین می کنند.

    نوار ویدئو

    نوار ویدئویی دستگاهی بلند و نواری شبیه به نوار صوتی است با این تفاوت که دارای یک وب کم داخلی و همچنین میکروفن و بلندگو است. یک نوار ویدئو در بالا یا زیر صفحه نصب شده است. به همین دلیل است که نوارهای ویدئویی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا آنها تچیزهایی که برای جلسات ویدئویی نیاز دارید در یک دستگاه جمع و جور گرد هم می آورند. بهترین نوارهای ویدئویی، کیفیت جلسه ویدئویی بدون مشکل را ارائه می دهند.

    صفحه اول ویدئو

    صفحه اول ویدئو یا تخته سفید یک بسته کامل اتاق جلسه در یک دستگاه است که شامل صفحه لمسی، میکروفن، بلندگو و دوربین است. صفحه‌های اول ویدئو با کارایی بالا، اشتراک گذاری محتوای بی سیم دارند و کاربران را قادر می سازد در جلسات گروهی مشارکتداشته باشند. این صفحه قابل حمل است.

    هر آنچه که باید هنگام خرید سیستم صوتی اتاق کنفرانس بدانید

    اندازه اتاق

    اندازه اتاق جلسه و تعداد افراد تعیین می کند که کدام سیستم بلندگو برای شما مناسب است. اتاق‌های بزرگتر به میکروفن‌ها و بلندگوهای بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند همه صدای شرکت کنندگان را می شوند. خوشبختانه، دستگاه‌های همه کاره ویدئویی معمولا می توانند فضاهای بزرگتر را تامین کنند، زیرا برخی از آنها چندین میکروفن و بلندگوی داخلی دارند.

    موقعیت یابی و نصب

    محل قرارگیری میکروفن، بلندگوها یا دستگاه‌ها را با در نظر گرفتن مکان صفحه نمایش، مشخص کنید، زیرا این جهتی است که افراد به آن نگاه می کنند و به سمت آن صحبت می کنند. به دنبال فناوریی باشید که گزینه‌های نصب متناسب با نیازهای شما را ارائه می کند، مانند پایه‌هایی که امکان اتصال به صفحه نمایش را فراهم می کنند. برخی از تولیدکنندگان چندین گزینه نصب را ارائه می دهند که به شما انعطاف پذیری بیشتری می دهد. 

    زیبایی شناسی

    در حالی که شرکت‌های مختلف برندهای مختلفی دارند، یک چیزی که همه ما می توانیم روی آن اتفاق نظر، داشته باشیم این است که فناوری باید مدرن به نظر برسد. به دنبال سیستم‌های صوتی سالن کنفرانسی باشید که می توانند از اتصال بی سیم پشتیبانی کنند و برای مواقعی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشید، کابل‌ها به عنوان گزینه‌ای هستند. کابل‌های کمتر ظاهری بدون درهم و برهم ایجاد می کند که اتاق‌های کنفرانس را مرتب نشان می دهد. دستگاه‌های حجیم نیز فضای زیادی را اشغال می کنند.

    ویژگی‌های ویدئو کنفرانس تخصصی

    مراقب ویژگی‌های تخصصی باشید که تجربه صوتی جلسه ویدئویی را بهبود می بخشد. صدای با کیفیت بالا و وضوح صدا نقطه شروع ضروری هستند، اما فراتر از آن سرکوب نویز پس زمینه، حذف اکو را در نظر بگیرید. 

    بودجه

    فضای همکاری ویدئویی به سرعت در حال پیشرفت است، در طول مرحله تحقیق، بودجه خود را مشخص کنید، سپس روی برندهای با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید- کیفیت، دوام و قابلیت اطمینان.

    قبل از خرید امتحان کنید

    تولید کنندگان معتبر شما را تشویق می کنند قبل از خرید امتحان کنید. این به شما فرصتی می دهد تا قبل از سرمایه گذاری، نتایج عالی را تضمین کنید و نیازهای صوتی دیگری را که ممکن است در حال حاضر از آنها آگاه نباشید، کشف کنید. همچنین این فرصت را به شما می دهد تادستگاه‌هایی را امتحان کنید که ممکن است در ابتدا در ذهن شما نبوده باشد، اما در طول  تحقیق کنجکاوی شما را برانگیخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو