انتخاب سیستم صوتی متناسب با باشگاه

نصب سیستم صوتی

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در باشگاه‌ها و کلاس‌های بدنسازی موزیک می باشد. برای آنکه موسیقی با کیفیت بالا و بدون نویز و قطعی و به صورت واضح و رسا در همه جای باشگاه پخش شود نیاز به سیستم صوتی خوب دارید. علاوه براین نحوه راه اندازی صحیح سیستم صوتی متناسب با باشگاه نیز مهم است. اگر تجربه‌ای در انتخاب و نصب سیستم صوتی نداشته باشید می توانید با مشاورین و متخصصین مربوط به این حوزه صحبت کنید. ما دراین مقاله به برخی از نکات چگونگی نصب سیستم صوتی در باشگاه می پردازیم.

یکی از تجهیزات اصلی سیستم صوتی باشگاه بلندگوها هستند. برای خرید و نصب بلندگوی مناسب باشگاه به نکات زیر توجه نمایید:

  1. اندازه بلندگو متناسب با فضای باشگاه

هنگام تنظیم سیستم صوتی مناسب باشگاه یکی از مهم ترین مواردی که باید به آن توجه نمود، اندازه اسپیکرها است. به طور کلی هر چه اندازه بلندگوها بزرگتر باشد، صدا نیز بلندتر پخش خواهد شد. موزیک در بالا رفتن انرژی تاثیر دارد در کلاس‌هایی مانند زومبا که نیاز به انرژی بالایی دارد از بلندگوهای بزرگ استفاده می شود زیرا نیاز به صدا با ولوم بالا دارد. اما بلندگوهای بزگ از وزن سنگینی نیز برخوردار است که جابجایی آنها بسیار سخت هست بنابراین اگر دائم در حال جابجایی هستید بهتر است از چند اسپیکر با حجم پایین تر استفاده کنید.

  1. محل قرار گیری اسپیکر

موزیک باید به صورتی پخش شود که افراد در هر نقطه از باشگاه که قرار دارند بتوانند واضح و رسا صدا را بشنوند. بهتر است اسپیکرها در جایی به دور از اشخاص قرار گیرند هم مانع احتمال ایجاد مشکل می شود هم نظم و زیبایی باشگاه نیز حفظ می شود.

  1. محافظت از سیستم صوتی انتخابی مناسب باشگاه

سیستم صوتی خوب از ارزش بالایی برخوردار است بنابراین باید بسیار مراقب باشید تا آسیبی به آن نرسد. توصیه می شود که بلندگوها را دور از تابش مستقیم خورشید نگهدارید، زیرا گاهی گرما باعث اختلال در عملکرد اسپیکرها و داغ شدن بیش از حد آن‌ها می شود بنابراین باید محیطی که بلندگوها قرار می گیرند دمای متناسب با اتاق باشد. زمانی که می خواهید اسپیکر خریداری نمایید کاور نیز تهیه کنید. کاور از سیستم در برابر گرد و غبار، آب و فرسودگی محافظت می کند.

  1. دسترسی آسان مربی به سیستم صوتی

مربی باید هنگام آموزش جهت تنظیم صدا و انتخاب موسیقی به سیستم صوتی دسترسی کامل داشته باشد.

نحوه راه اندازی سیستم صوتی باشگاه

  • سیستم بلندگوی خود را در مکان مناسبی از باشگاه قرار دهید

اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب مکان درست برای اسپیکرهای است. اطمینان حاصل کنید که همه می توانند صدای شما و موسیقی را به خوبی بشنوند بنابراین اندازه فضایی که انتخاب می کنید بسیار مهم است. به عنوان مثال، اگر در یک سالن بزرگ کار می کنید، صدا به راحتی توسط دیوارها و کف جذب می شود. برای آ ذ دذذرذرذآنکه صدای یکنواختی در کل فضا داشته باشید می توانید یک بلندگو در جلو و یکی در پشت سالن قرار دهید. در این صورت کسانی که در عقب سالن هستند برای شنیدن موزیک نیاز به بلندکردن صدا ندارند. برای سالن‌های سر پوشیده،یکی از راه‌های صرفه جویی در فضا استفاده از اسپیکر دیواری می باشد. نصب بلندگوها بر روی دیوار همچنین باعث صرفه جویی در زمان می شود، زیرا به راحتی می توان از راه دور آنرا روشن و تنظیم نمود. برای محافظت از آنها می توانید از قفسه‌های دیواری استفاده کنید.

  • اتصال منبع موسیقی به سیستم صوتی

زمانی که بلندگوهای شما راه اندازی شد، مرحله بعد می بایست منبع صوتی خود را متصل نمایید. منظور از منبع موسیقی، موبایل، لپ تاپ یا هر دستگاهی که آهنگ موردنظرتان در آن وجود دارد. اگر اسپیکر شما قابلیت بلوتوث دارد، به راحتی می توانید با روشن کردن بلوتوث دستگاه و بلندگو این دو را با هم جفت کنید و بعد موسیقی را پخش نمایید. در صورتی که اسپیکر قابلیت بلوتوث نداشت، یک گیرنده بلوتوث برای اتصال به بلندگوی خود بخرید.

سیستم بلندگوی شما ممکن است دارای قابلیت استفاده از کارت SD یا USB باشد. یکی دیگر از گزینه‌ها، استفاده از کابل AUX هست. کافی است موبایل خود را مستقیما از طریق AUX به بلندگو وصل کنید و موزیک خود را پخش کنید.

  • از کیفیت بلندگوها مطمئن شوید

هیچ چیز بدتر از این نیست، موزیکی که در باشگاه پخش می کنید از کیفیت پایینی برخوردار باشد. یکی از مواردی که هنگام نصب سیستم صوتی باشگاه باید به آن اهمیت داد کیفیت صدا هست. اسپیکرهای قابل حمل برای باشگاه مناسب می باشد. مزایای استفاده از اسپیکر قابل حمل:

  • دارای اندازه کوچک
  • مقرون به صرفه
  • حمل و نقل آسان
  • ایده آل برای استفاده داخلی و خارجی

برای استفاده از آنها نیاز به کابل کشی نیست. یک سیستم بلندگو قابل حمل دارای ویژگی زیر می باشد:

  • یک نقطه اتصال برای موسیقی شما- باید دارای قابلیت بلوتوث، کارت SD یا پورت USB یا جایی برای اتصال گیرنده بلوتوث باشد
  • یک کنترل از راه دور بی سیم- امکان کنترل از راه دور
  • منبع تغذیه باتری داخلی- این بدان معناست که شما نیازی به اتصال برق ندارید، برای فضاهای باز و استخر مناسب می باشد
  • یک میکسر داخلی- تنظیمات bass و  trebleرا بالانس می کند

 

  • اتصال میکروفن بی سیم به سیستم صوتی باشگاه

میکروفن‌های بی سیم جز تجهیزات اصلی در سیستم صوتی باشگاه می باشند. باعث می شود که افراد صدای مربی را به خوبی بشنوند. میکروفن‌ها اغلب به همراه سیستم صوتی عرضه می شوند اما گاهی لازم است برخی از آنها را به طور مجزا خریداری نمایید.

میکروفن‌های بی سیم به سه شکل تولید می شوند:

  • Handheld
  • Tie clip
  • Headset

دو گزینه آخر بسیار کار را راحت می کنند به خصوص برای مربیان رقص که جنب و جوش بسیاری دارند. برای اتصال میکروفن بی سیم به سیستم صوتی خود، می بایست به یک فرستنده بی سیم وصل شوید که سپس به بلندگو متصل می شود. توجه کنید که میکروفن در برابر تعریق مقاوم باشد زیرا در صورت ورود رطوبت کیفیت آن نیز کاهش می یابد.

امیدواریم این مقاله هر آنچه را که باید در مورد نحوه راه اندازی سیستم باشگاه بدانید در اختیار شما قرار داده باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین رسا الکترونیک اطلس تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو