نحوه انتخاب بلندگو برای کسب و کار

نحوه انتخاب بلندگو برای کسب و کار

کدام نوع بلندگوها برای فضای تجاری شما بهترین گزینه هستند. بلندگوهای تجاری با اسپیکرهایی که در سینمای خانگی یا سیستم استریو استفاده می کنید، متفاوت است. آنها برای ارائه موسیقی پس زمینه واضح و اعلان‌ها در فضاهای فروشگاهی، دفاتر، مساجد و محیط‌های بزرگ و فضای باز طراحی شده‌اند.

آنها انرژی را به طور موثر مصرف می کنند، بنابراین می توانید از چندین بلندگو به همراه یک آمپلی فایر استفاده کنید، که به کاهش هزینه‌ها کمک می کند. و فاکتورهای طراحی متفاوت آنها تطبیق پذیری زیادی در مکان یابی ارائه می کنند، صرف نظر از نوع فضایی که با آن کار می کنید.

انواع بلندگوها برای کسب و کار شما

بلندگوهای دیواری/ سقفی

این اسپیکرها بسیار محبوب هستند، زیرا می توان آنها را به شکلی کم حجم نصب کرد که با دکوراسیون موجود ترکیب شود. بلندگوهای دیواری و سقفی معمولا بر روی دیوار نصب می شوند، اگر چه برخی از آنها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در سقف‌ها قرار می گیرند.

چند ویژگی مهم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید:

  • توجه کنید که به اندازه‌ای که نیاز دارید دیوار را برای جای گذاری بلندگوها، سوراخ کنید.
  • فضای زیادی برای نصب آن در داخل دیوار داشته باشید، در این صورت دانستن عمق بلندگو بسیار مهم است.

متخصصان به شما کمک می کنند تا دقیقا فاصله بلندگوها را برای پوشش کامل فضای بزرگتر تعیین کنید.

بلندگوهای آویز

اسپیکرهای آویز، که به طور ایمن از تیرچه سقف آویز می شوند- ممکن است بهترین گزینه برای پخش یکنواخت صدا در یک فضای بزرگ با سقف‌های بلند باشد. به عنوان مثال در سالن‌های کنفرانس بزرگ و فضاهای صنعتی بسیار کاربردی است. اکثر بلندگوهای آویز دارای یک درایور محرک هستند که مستقیما به سمت شنونده به سمت پایین قرار می گیرند و یک زاویه پوشش مخروطی ایجاد می کند. این نوع بلندگوها معمولا شامل وسایل نصب می شود: معمولا یک براکت که به طور ایمن به سقف نصب آن متصل می شود، یک کابل و یک گیره قفلی که به بلندگو متصل می شود.

 

بلندگوهای دیواری

اسپیکرهای دیواری به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بر روی دیور یا سطح صاف قرار گیرند. در حالی که به اندازه بلندگوهای سقفی سازگار با دکور نیستند، نصب آنها راحت تر است. اطمینان حاصل کنید که بلندگوی انتخابی متناسب با نیاز شما باشد. برخی از آنها قابل تنطیم هستند، آنها می توانند بچرخند تا در زاویه‌ای که صدا خوب است قرار گیرند. بسیاری از بلندگوهای روی سطح در برابر آب و هوا مقاوم هستند، بنابراین می توانید از آنها در ورودی یا پاسیو استفاده کنید.

همیشه ایده خوبی است که با یک کارشناسان مشورت کنید تا مطمئن شوید که بلندگوی داخلی یا خارجی را به گونه‌ای نصب کنید که طول عمر آن را به حداکثر برساند.

بلندگوهای شیپوری

بلندگوهای شیپوری، بلندگوهای سطحی هستند که در شرایط بسیار خاص مفید هستند. به عنوان مثال، زمانی که نیاز دارید صدای گوینده، اعلان‌ها یا زنگ‌های هشدار را در یک فضای بیرونی بزرگ پخش کنید، مانند بلندگو AtlasIED AP-30.

تمام اسپیکرهای شیپوری در برابر آب و هوا مقاوم هستند، که آنها را به گزینه‌ای مناسب برای فضاهای عمومی مانند استادیوم‌ها و نمایشگاه‌ها تبدیل می کند.

بلندگوهای فضای باز

ممکن است بخواهید سیستم صوتی خود را به پاسیو، باغ، زمین باز یا استخر خارج از محل برگزاری خود گسترش دهید. اینجاست که بلندگوهای فضای باز وارد می شوند. این بلندگوها بسیار مقاوم و ضد آب هستند که برای قرار گرفتن کامل در معرض آفتاب، خاک و رطوبت طراحی شده‌اند. 

 

ساب ووفرهای تجاری

اگر در حال پخش موسیقی هستید، نیاز به باس دارید. شما می توانید به راحتی با یک ساب ووفر تجاری، low end را در سیستم خود ادغام کنید. در یک سیستم خانگی، ساب ووفرها اکثرا مکعبی شکل هستند که مستقیما روی زمین قرار می گیرند – که در مکان‌های شلوغ خیلی کاربردی نیستند. خوشبختانه، ساب ووفرهای تجاری را می توان به هر طریقی که در بالا بررسی کردیم، نصب کرد: نصب دیواری، آویز و سقفی وجود دارد.

ویژگی‌ها و مشخصات مهم اسپیکرهای کسب و کار

برخی از مشخصات و ویژگی‌ها را می بایست هنگام خرید بلندگوها بررسی کنید. اینها برای تمام انواع بلندگوهایی که در بالا توضیح دادیم صدق می کنند.

پاسخ فرکانسی

پاسخ فرکانسی یک بلندگو، که برحسب هرتز(HZ) اندازه‌گیری می شود، محدوده صداهایی را که می تواند تولید کند را نشان می دهد. عدد اول بیانگر میزان بیس پخش کننده بلندگو چقدر پایین است. عدد دوم حد بالایی محدوده تونال بلندگو (فرکانس‌های بالا) را نشان می دهد. هر چه پاسخ فرکانس وسیع تر باشد، صدای بلندتری می تواند تولید کند. محدوده شنوایی انسان به طور کلی 2000-20 هرتز است.

حساسیت

درجه حساسیت یک بلندگو به شما می گوید که چقدر در تبدیل قدرت به صدا موثر است. اگر به دو بلندگو قدرت یکسان داده شود، بلندگوی با حساسیت بالاتر صدای بلندتری نسبت به بلندگوی با رتبه پایین تر پخش می کند.

حداکثر SPL

SPL مخفف sound pressure level (سطح فشار صدا) است. حداکثر حجم صدایی که بلندگو می تواند پخش کند و همچنان صدای خوبی داشته باشد. ممکن است فرض کنید همیشه بهتر است SPL بالاتری دریافت کنید، اما تمام مکان‌ها یکسان ساخته نمی شوند. ما بلندگوهایی با SPL بالا را برای استودیوهای ورزشی توصیه می کنیم، اما یک بلندگو با SPL پایین در یک فروشگاه مواد غذایی مناسب تر است.

تنظیمات ترانسفورمارتور

بلندگوهایی که برای استفاده در سیستم صوتی توزیع شده 70 یا 100 ولتی طراحی شده‌اند، دارای ترانسفورمارتور داخلی هستند که به شما امکان می دهد میزان قدرت آمپلی فایر مصرفی هر بلندگو را انتخاب کنید. این انعطاف پذیری زیادی را هنگام تصمیم گیری برای اتصال چند بلندگو به یک آمپلی فایر ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر یک آمپلی فایر 400 واتی دارید و بلندگوهای شما دارای قدرت 10 وات هستند، می توانید 40 عدد از آنها را به آمپلی فایر وصل کنید (اگرچه توصیه می کنیم مقداری از فضای خالی را رها کنید و ظرفیت آمپلی فایر را حداکثر نکنید.) بسیاری از بلندگوها همچنین دارای یک تنظیم بایپس 8 اهم هستند که ترانسفورمارتور را خاموش می کند، بنابراین می توانید از آنها با یک آمپلی فایر استریوی خانگی استاندارد استفاده کنید.

زاویه پوشش

این مشخصات – که برخی از سازندگان از آن به عنوان زاویه پراکندگی یاد می کنند، به شما امکان می دهد بدانید چه مقدار از فضای شما از هر بلندگوی مجزا صدایی با برد کامل دریافت می کند. کارشناسان ما محیط شما را بررسی می کنند و به شما کمک می کنند تا دقیقا تصمیم بگیرید که بلندگوها چقدر از هم فاصله داشته باشند تا از صدای خوب برای هر ساکن در یک فضای خاص اطمینان حاصل شود.

تجهیزات مورد نیاز

بلندگوها بخش مهمی از سیستم صوتی شما هستند، اما به حداقل یک آمپلی فایر برای تامین برق، چند میکروفن و منبع صوتی برای موسیقی و اعلان‌ها نیاز دارید تا کل سیستم با هم کار کنند.

آمپلی فایرهای تجاری

سیستم‌های صوتی تجاری و توزیع شده اغلب از یک آمپلی فایر تجاری استفاده می کنند تا تمام بلندگوها را در یک منطقه شنیداری اجرا کنند. 

میکسرهای صوتی تجاری

اگر قصد دارید از چنیدین منبع سیمی یا بی سیم برای موسیقی، اطلاعیه‌ها و صدای تلویزیون استفاده کنید، به یک میکسر صوتی تجاری نیاز دارید که به شما امکان می دهد تمام آنها را به هم متصل کنید و انتخاب کنید که هر کدام با چه حجم صدایی پخش شوند.

کابل کشی

کابل‌های بلندگو برای یک سیستم 70 ولتی می تواند نازک باشد، به اندازه 18-gauge زیرا جریان الکتریکی سیستم بسیار کم است.

چه کسی سیستم شما را نصب خواهد کرد؟

در برخی مکان‌ها، یک سیستم صوتی تجاری فقط توسط یک شرکت حرفه‌ای واجد مجوز نصب تجهیزات الکتریکی، قابل نصب است. قبل از اقدام به نصب یک سیستم به تنهایی، با کاشناسان این حوزه مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو