راهنمای انتخاب بهترین بلندگو برای سیستم صوتی رستوران

راهنمای انتخاب بهترین بلندگو برای سیستم صوتی رستوران

وقتی صحبت از ایجاد فضای مناسب در رستوران شما می شود، جزئیات بسیار مهمی وجود دارد که می بایست به آنها توجه کنید. دکور داخلی، صندلی، نورپردازی و پرسنل، همه چیز باید درست قرار گیرد تا فضایی به دست آید که مشتریان را وادار به بازگشت کند. یکی از عواملی که بسیاری از رستوران داران از آن غافل هستنن، موسیقی می باشد.

گاهی پیش آمده رستورانی بروید که صدای موزیک به شدت بلند باشد یا برعکس انقدر ضعیف بود که صدا به سختی شنیده می شد. تمام اینها به دلیل استفاده از سیستم صوتی نا مناسب است. همه اسپیکرها و آمپلی فایرها یکسان ساخته نشده اند. تجهیزات صوتی مورد استفاده در خانه، نیازهای یک سیستم صوتی تجاری برای موسیقی رستوران را برآورده نمی کند. برای درست کردن آن، مالکان باید روی تجهیزات مناسبی سرمایه گذاری کنند که به آنها پوشش مطمئن و کارآمدی در سراسر فضا بدهد.

اما برای انتخاب بهترین سیستم از بین تمام سیستم‌های صوتی رستوران‌ها از کجا شروع کنیم؟ 

نحوه پخش موزیک از طریق بلندگوهای رستوران

اول از همه، صاحب رستوران باید به آنچه که از سیستم صوتی آنها پخش می شود توجه کند. اگر نوع موسیقی نامناسبی از بلندگوها بیرون بیاید، یک سیستم صوتی رستوران خوب بیهوده خواهد بود. اما چگونه مطمئن می شوید که موسیقی خوبی را انتخاب کرده اید؟

شما یا کارکنانتان دوست دارید آهنگ‌های مورد علاقه تان را انتخاب کنید، ایجاد لیست‌های پخش خودتان زمان زیادی می برد و ممکن است ناخواسته با مشکلاتی مواجه شوید.

بسیاری از صاحبان مشاغل نمی دانند که استفاده از خدمات پخش شخصی موسیقی در تجارت خود غیر قانونی است. از سوی دیگرپخش آهنگ‌های مشابه هم شما و هم مهمانانتان را آزار می دهد.

خوشبختانه، خدمات پخش موسیقی تجاری وجود دارد تا تمام این مسائل را از صاحب کسب و کار دور کند. آن‌ها به کسب و کارها دسترسی به گسترده‌ترین انواع موسیقی را می دهند، بنابراین می توانید بدون نگرانی در مورد نقض قانون کپی رایت، احساس عالی برای رستوران خود ایجاد کنید.

راهنمای انتخاب سیستم صوتی رستوران

بهترین بلندگوها برای محیط رستوران کدامند؟ ما تمام گزینه‌های موجود را با در نظر گرفتن عوامل زیر بررسی می کنیم:

  • کیفیت صدا
  • سهولت نصب
  • سهولت استفاده

قبل از انتخاب سیستم صوتی، به موارد زیر توجه کنید:

اندازه رستوران

یک سیستم صوتی قدرتمند در یک رستوران کوچک، هدر دادن فناوری و منابع است، همانطور که استفاده از بلندگوهای کوچک برای یک فضای بزرگ بی اثر خواهد بود. اگر فضای شما بزرگتر از 200 متر مربع است، یک نصاب حرفه‌ای سیستم صوتی استخدام کنید.

آکوستیک

رستوران‌ها اغلب فضاهای خود را براساس طراحی آکوستیک و با عواملی که صدا را جذب یا تغییر می دهند، می سازند. برای کاهش سطح نویز عالی باشد. به جای پر کردن کل فضا با موسیقی، بلندگوهایی را انتخاب کنید که از فناوری line-array استفاده می کنند، مانند بلندگوهای ستونی.

اجرای زنده

اگر قصد برگزاری اجرای زنده یا استفاده از میکروفن‌های پیجینگ را در رستوران خود دارید، وجود یک سیستم PA با کنسول میکس حرفه‌ای،‌ میکروفن و بلندگوها حیاتی است. تنظیم مناسب،‌ مهار بازخورد و صدای با کیفیت را در فضا برای شما فراهم می کنند. به یاد داشته باشید که سیستمی را انتخاب کنید که یادگیری و تنظیمات آن آسان باشد.

آمپلی فایر

آمپلی فایر وسیله‌ای الکترونیکی است و صدای دریافتی را تقویت می کند. این ابزار مهم می تواند صدای ضعیفی را از دستگاهی مانند کامپیوتر شما بگیرد و آن را به صدای رسا تبدیل کند که کل رستوران را پر کند. یک آمپلی فایر بین بخش دسترسی به موسیقی (گیرنده) و موارد پخش کننده صدا (بلندگوها) قرار می گیرد. هر چه فضا بزرگتر باشد،‌ آمپلی فایر شما باید قدرتمندتر باشد.

بسیاری از بلاگرها و صاحبان رستوران‌ها هنگام انتخاب یک آمپلی فایر از قانون به اصطلاح “5” استفاده می کنند. گفته می شود یک آمپلی فایر باید 5 وات قدرت برای هر فرد که در آن محیط هست، ‌داشته باشد. با این حال،‌ ممکن است به قدرت کمی بیشتر نیز نیاز داشته باشید. به عنوان مثال،‌ اگر مشتریان در فضای بیرونی رستوران هستند،‌ ممکن است به آمپلی فایرهایی نیاز داشته باشید که می توانند 10 وات را برای هر نفر پخش کنند، زیرا موسیقی شما با صداهای طبیعی در محیط رقابت می کند.

برای محاسبه توان آمپلی فایر، باید توان (و تعداد) بلندگوها را بررسی کنید. زمانی که بلندگوها را به آمپلی فایر وصل کردید نباید از وات آن پیشروی کنند. اجازه دهید این موضوع را کمی توضیح دهید و به شما کمک کنیم تا سیستم صوتی مناسب را برای برنامه‌های رستوران انتخاب کنید.

شما یک رستوران 300 فوت مربعی و چهار بلندگوی 25 واتی دارید. آمپلی فایر شما احتمالا باید حدود 150 وات فضا داشته باشد و به شما این امکان را می دهد که با صدای مناسب به حدود 20 نفر خدمات رسانی کنید. ما وات اضافه شده بلندگوها را محاسبه کردیم و یک آمپلی فایر خریدیم که بتواند آنها را مدیریت کند. سپس، ارقام خود را در برابر قانون 5 بررسی کردیم تا مشخص کنیم به چه تعداد مشتری می توانیم خدمات ارائه دهیم.

اگر می خواهیم مشتریان بیشتری به فضا اضافه کنیم،‌ باید بلندگوهای بیشتری اضافه کنیم و آمپلی فایر را بر این اساس انتخاب کنیم.

اهمیت موسیقی در رستوران‌ها

استفاده از موسیقی مناسب در رستوران شما یک ابزار بازاریابی فوق العاده قدرتمند است. واضح ترین دلیل این امر آن است که حال و هوا و محیط یک غذا خوری را افزایش می دهد، اما قدرت موسیقی داخلی فراتر از این است.

 موسیقی همچنین می تواند درآمد رستوران شما را با کاهش زمان انتظار مشتریان در زمانی که درگیر غذا خوردن هستند،‌ افزایش دهد. تحقیقات همچنین نشان داده‌اند که سرعت موسیقی شما می تواند بر مدت زمانی که مشتریان در غذاخوری شما سپری می کنند تاثیر بگذارد: موسیقی‌هایی با ریتم تند گردش میز را افزایش می دهد،‌ در حالی که موسیقی آرام  آنها را تشویق می کنند تا برای مدت طولانی بمانند.

از سوی دیگر،‌ موسیقی خوب روحیه و بهره وری را افزایش می دهد و کارکنان شما را کارآمدتر می کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو