نکات قابل توجه هنگام تهیه بلندهای سقفی تو کار

نکات قابل توجه هنگام تهیه بلندهای سقفی تو کار

اسپیکرهای سقفی صدای عالی را برای تمامی مشاغل ارائه می دهد. 

به چه ابعادی از بلندگوی سقفی نیاز دارید؟

اندازه بلندگوهای توکار سقفی که نیاز دارید به اندازه و استفاده مورد نظر از فضای شما بستگی دارد. می توانید ترکیبی از اندازه‌ها برای بهینه سازی کامل تجربه صدای خود در هر فضا استفاده کنید.

اسپیکرهای سقفی 4 اینچی 

اگر بلندگوهایی می خواهید که دیده نشوند،‌این اندازه گزینه خوبی می باشد. اما مشکل کیفیت صدا است که نسبت به بلنگوهای بزرگتر ضعیف تر هستند.

بلندگوهای داخلی 6 اینچی

بلندگوهای 6 اینچی اغلب به عنوان بهترین مدل برای شما در نظر گرفته شده‌اند. می توانند در کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند. مناسب برای پخش موسیقی پس زمینه، اعلام اطلاعیه‌های عمومی عالی هست. کاملا حرفه‌ای و پخش صدای فراگیر در فضاهایی با سطح نویز متوسط از ویژگی‌های این اسپیکر است.

بلندگوهای داخلی 8 اینچی

اگر فضای شما سطح نویز بالایی دارد یا به دنبال پخش صدایا ولوم بالا هستید،‌ بلندگوهای 8 اینچی محدوده صوتی و باس بهتری را ارئه می دهند.

به چه تعداد بلندگو سقفی در یک اتاق نیاز دارید؟

به طور معمول،‌ اسپیکرهای سقفی به صورت جفت ارائه می شوند که یکی کانال سمت چپ صدا و دیگری کانال سمت راست را پخش می کند و در نتیجه صدای استریو واقعی تولید می شود. به عنوان یک راهنمای تقریبی،‌ ما به طور کلی توصیه می کنیم که برای اتاق‌های بزرگتر از 3 متر در 3 متر از یک جفت بلندگوی سقفی استفاده کنید و برای اتاق‌های بزرگتر از 5 متر در 5 متر،‌ دو جفت بلندگوی سقفی صدای متعادل تری ارائه می دهند.

نحوه قرار گیری اسپیکرهای سقفی به بهترین شکل

اسپیکرهای سقفی باید به طور مساوی در اتاق قرار داشته باشند تا صدای متعادلی داشته باشید. در یک فضای کوچک، ‌یک بلندگوی سقفی ممکن است کافی باشد. در این شرایط باید اسپیکر را تا حد امکان نزدیک به مرکز اتاق نصب کنید تا بهترین پخش صدا را داشته باشید. در صورت نصب بیش از یک بلندگو، مطمئن شوید که بلندگوهای شما حداقل دو متر از یکدیگر و در فواصل مساوی از دیوارها قرار دارند.

برای بهترین نتایج، توصیه می کنیم با کارشناسان صدا مشورت کنید. در رسا، کارشناسان صدای ما، نقشه‌های کامل صدا را برای هر فضایی به صورت استاندارد ارائه می کنند و قرار دادن بلندگو را ساده تر می کنند.

به چه انداره فضا برای بلندگوهای سقفی نیاز دارید؟

همیشه قبل از خرید، فضای سقف و ابعاد بلندگوی سقفی خود را بررسی کنید، اسپیکرها در اندازه‌های مختلف موجود هستند. عمق نصب و برش‌های مورد نیاز برای نصب بلندگوهای سقفی از عمق 36 تا 160 میلی متر و قطر 196 تا 250 میلی متر متغیر است.

نحوه برق رسانی و کنترل اسپیکرهای سقفی

بلندگوهای سقفی در دو نوع اکتیو و پسیو وجود دارند. اسپیکرهای اکتیو برای مصارف خانگی عالی هستند، زیرا آنها معمولا ” plug and play ” هستند و به اتصال برق نیاز دارند. آنها دارای یک آمپلی فایر داخلی هستند و از طریق بلوتوث یا WiFi کنترل می شوند. بیشتر فضاهای تجاری به کنترل بیشتری نیاز دارند، که باعث می شود بلندگوهای پسیو گزینه بهتری باشند. بلندگوهای پسیو به یک آمپلی فایر خارجی نیاز دارند که از طریق کابل، بلندگوها را تغذیه می کند. آمپلی فایرها انعطاف پذیری زیادی را برای ادغام بیشتر با نرم افزارهای اتوماسیون، اتصال از طریق وای فای و بلوتوث و موارد دیگر فراهم می کنند. برای فضاهای بزرگتر می توان از آمپلی فایرهای متعدد برای ایجاد صدای با کیفیت استفاده کرد که به شما امکان می دهد بهترین صدا را برای هر فضایی ارائه دهید.

به چه امکاناتی نیاز دارید؟

برای یک اجرای خوب، در کنار اسپیکرهای سقفی به تجهیزات دیگر نیز احتیاج دارید. همیشه با متخصصین صوتی مشورت کنید تا از توصیه‌های آنها برای انتخاب تجهیزات مناسب استفاده کنید زیرا مدل‌های متفاوتی دارند.

آمپلی فایر

همانطور که در بالا ذکر شد، یک آمپی فایر خارجی برای تغذیه و کنترل بلندگوهای پسیو مورد نیاز است. بسته به تعداد بلندگوها، ممکن است بتوانید فقط از یک آمپلی فایر استفاده کنید یا به چندین آمپلی فایر نیاز داشته باشید.

کابل کشی

نیازهای کابل کشی شما، به ولتاژ سیستم شما بستگی دارد.

کنترل‌های میزان صدا

نیاز شما به میزان ولوم صدا، به فضای شما بستگی دارد. می توانید با استفاده از کنترلرهای ولوم دیواری به صورت دستی حجم صدا را تنظیم کنید. یا می توانید سیستم خود را به سطح بالاتر ببرید و سیستم صوتی خود را با یک تبلت اختصاصی برای کنترل بصری و متمرکز تمام مناطق خود یکپارچه کنید.

اسپیکرهای سقفی برای فضاهایی با رطوبت بالا

مهم ترین چیزی که هنگام انتخاب بلندگوها برای فضایی با رطوبت بالا باید به آن توجه کنید،‌ رتبه IP است – یک استاندارد بین المللی برای تعریف سطوح مختلف اثربخشی آب. IP00 هیچ حفاظت خاصی ارائه نمی دهد و در طرف دیگر IP69 کاملا در برابر گرد و غبار مقاوم است و در آب حتی در زمان طولانی نیز حفاظت کامل را ارائه می دهد.

چه کسی باید اسپیکرهای سقفی را نصب کند؟

نصب سیستم بلندگوی سقفی تو کار فقط باید توسط متخصصان این کار انجام شود. تیم rasa-av برای انتخاب بهترین سیستم و نصب آنها در بهترین فضای کاری شما، کمک خواهند کرد.

سوالاتی که برای نصب سیستم از شما پرسیده می شود:

برای آنکه متخصصان بهترین کار خود را ارائه دهند نیاز است که شما با دقت به سوالات آنها جواب دهید.

  • ابعاد فضایی که می خواهید تحت پوشش قرار بگیرند چقدر است؟
  • تعداد افرادی که در آن محیط هستند؟
  • برای چه کاری به این سیستم نیاز دارید؟ برای پخش موسیقی پس زمینه یا اطلاعیه‌های عمومی؟
  • چه نوع میکسر یا آمپلی فایری دارید؟
  • آیا سقف شما قابلیت این را دارد که اسپیکرهای توکار قرار بگیرند؟
  • دوست دارید اسپیکرتان چه رنگی باشد؟

اگر به دنبال صدای عالی هستید اما نمی خواهید بلندگوها به وضوح نمایش داده شوند،‌ اسپیکرهای توکار سقفی انتخاب عالی برای شما می باشند. می توانید در این راستا از متخصصان این کار برای انتخاب بلندگوهای مناسب برای فضای خود، نیز کمک بگیرید. تیم رسا آماده است تا به شما در انجام پروژه‌هایتان کمک کنند.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو