نحوه طراحی سیستم بلندگو سقفی برای سونا

نحوه طراحی سیستم بلندگو سقفی برای سونا

هیچ چیز مانند موسیقی نمی توان احساس آرامش شما در سونا را افزایش نمی دهد. موسیقی، پادکست یا رادیو، جلسات سونا را بسیار لذت بخش تر می کنند. اگر در خانه خود سونا دارید و می خواهید چند بلندگوی سقفی برای گوش دادن به موزیک، اضافه کنید، در این مقاله شما را در فرآیند طراحی یک سیستم بلندگوی سونا راهنمایی می کنیم که تجربه شما را به سطح بالاتری می برد. خوشبختانه افزودن بلندگوها به سونا بسیار ساده و آسان است.

مراحل راه اندازی یک سیستم صوتی در سونا

مرحله 1: فضای سونای خود را ارزیابی کنید

قبل از وارد شدن به جنبه‌های فنی، اجازه دهید فضای سونای شما را ارزیابی کنیم. اندازه و چیدمان سونا و همچنین هر ویژگی خاصی را که ممکن است برقرار گیری بلندگو در سقف تاثیر بگذارد در نظر بگیرید.

اندازه سونا چقدر است؟

بیشتر سوناها نسبتا کوچک هستند، بنابراین یک جفت بلندگوی 5 اینچی کافی است، اما اگر سونای بزرگتری دارید یا بلندگوهای با کیفیت تر می خواهید، بلندگوهای 6.5 اینچی بزرگتر را در نظر بگیرید.

مرحله 2: بلندگوهای مناسب را انتخاب کنید

هنگام انتخاب بلندگوها برای سونا، باید مدل‌هایی را انتخاب کنید که به طور خاص برای محیط‌هایی با رطوبت و دمای بالا طراحی شده‌اند.

معمولا اسپیکر سقفی Ecler elC52MS را برای سونا و اتاق بخار توصیه می کنیم زیرا آنها بلندگوهای با کیفیتی هستند که می توانند در برابر گرما و رطوبت سونا مقاومت کنند. علاوه براین، باید اندازه و توان خروجی اسپیکر را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که آنها می توانند صدای با کیفیتی را در فضای سونا ارائه کنند. اکثر سوناهایی که بررسی کردیم نسبتا کوچک هستند، بنابراین برای دریافت کیفیت صدای عالی به تجهیزات بسیار پیشرفته نیاز ندارید.

مرحله 3: آمپلی فایر و منبع را انتخاب کنید

اکنون که بلندگوهای سقفی سونای خود را انتخاب کرده‌اید، یه یک آمپلی فایر برای تغذیه آنها نیاز دارید. در مرحله اول، آمپلی فایر باید در خارج از اتاق نصب شود. 

می توانید از بین آمپلی فایرهای بلوتوث یا وای فای انتخاب کنید که به شما امکان می دهد از رادیو FM/DAB، رادیو اینترنتی، بلوتوث و غیره لذت ببرید.

گاهی می خواهید به آهنگ‌های موبایلتان گوش دهید، بنابراین چیزی می خواهید که بتواند رادیو / یا لیست پخش Spotify را از طریق بلوتوث پخش کند. از آنجایی که سوناها معمولا در قسمت کوچکی قرار دارند، ما به ابزاری بیش از حد قدرتمند نیاز نداریم.

مرحله 4: سیم کشی بلندگوهای سونا

اکنون که در مورد اسپیکرها و آمپلی فایرها تصمیم گرفتید، زمان کابل کشی رسیده است. در همه موارد، دو کابل بلندگوی اصلی را از هر بلندگو به آمپلی فایری که خارج از سونا قرار می گیرد، وصل می کنید.

آمپلی فایر باید به برق وصل شود.

اگر آمپلی فایر دیواری مانند Systemline E50 را انتخاب کنید، این آمپلی فایر در خارج از سونا، چه در دیوار خارجی خود سونا یا در دیوار اتاق بیرون نصب می شود. آنها می توانند بالای سونا، در کمد، فضای پشت بام و غیره قرار گیرند و با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند از طریق وای فای کنترل می شوند.

پس از سیم کشی بلندگوها و روشن شدن آمپلی فایر، آماده شروع لذت بردن از موسیقی در سونا هستید.

نتیجه

همانطور که می بینید، طراحی یک سیستم برای سونا با در نظر گرفتن محدودیت‌های دما و رطوبت بالا در واقع نسبتا ساده است. به شرطی که از بلندگوهای مناسب استفاده کنید و آنها را به یک آمپی فایر نصب شده در خارج از سونا متصل کنید.

اگر برای طراحی سیستم بلندگو سونا به کمک بیشتری نیاز دارید، می توانید با تیم رسا تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو