نحوه انتخاب بلندگوهای داخل دیوار، روی دیوار یا سقفی

نحوه انتخاب بلندگوهای داخل دیوار، روی دیوار یا سقفی

بلندگوهای داخلی راه حل‌های صوتی کاملی را برای صاحبان خانه و مشاغل، به طور یکسان ارائه کرده‌اند. با استفاده از این بلندگوها که در فضای داخلی شما تعبیه شده است، می توانید با کمترین فضای ممکن از صدای فراگیر کامل بهره مند شوید. به علاوه، برخی از مردم صدای فراگیر می خواهند، اما با بلندگوهایی که در دید نیستند. برای این منظور بلندگوهای داخلی مناسب هستند. 

سوالی که برای افراد، پیش می آید این است که ” کدام نوع بلندگو به من کمک می کند تا یک سیستم صوتی عالی برای فضای داخلی خود ایجاد کنم؟ “

سه نوع سیستم بلندگوی داخلی وجود دارد که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید – بلندگوهای داخلی، بلندگوهای روی دیوار و اسپیکرهای داخل سقفی. انتخاب بلندگوهای مناسب می تواند چالش بر انگیز باشد، به خصوص اگر به دنبال ظاهر و زیبایی باشید. بنابراین، بیایید به دنیای اسپیکرهای داخلی بپردازیم و به شما کمک کنیم بلندگوی مناسب را برای فضای داخلی خود انتخاب کنید.

بلندگوهای داخل دیوار

اگر تنها قصد گوش دادن موزیک را دارید، اسپیکرهای داخل دیوار گزینه مناسبی هستند. آنها صدایی با کیفیت بالا تولید می کنند. بلندگوهای داخل دیواری که اغلب در سطح گوش قرار می گیرند، میدان صدای شگفت انگیزی را برای شنوندگان ارائه می دهند. بهترین بخش در مورد بلندگوهای داخلی این است می توانید تجربه سینمای خانگی را با آنها تجربه کنید.

یکی از مزایای قابل توجه بلندگوهای داخلی نسبت به بلندگوهای کابینتی سنتی این است که انعکاس‌ها به حداقل می رسد. معمولا یک بلندگوی کابینتی، با کف، دیوارهای مجاور و سقف در تعامل است و در نتیجه پایه ناهموار و کیفیت صدای متوسط می شود. برای ایجاد منحنی فرکانس نرم تر و تجربه صدای بهتر، می توانید این انعکاس‌ها را با افزودن یک بلندگوی داخل دیواری حذف کنید.

هنگام انتخاب بلندگوهای داخلی، اولین قدم این است که تجهیزاتی را انتخاب کنید که می خواهید آنها را به آن متصل کنید. به عنوان مثال، می توانید یک سینما در اتاق خود با یک صفحه آکوستیک ایجاد کنید. این ترکیب به طور قابل توجهی تجربه صوتی شما را افزایش می دهد و به نظر می رسد که صدا به جای صفحه تلویزیون از محیط اطراف شما می آید.

اسپیکرهای داخلی کاربردهای تجاری دارند. از رستوران‌ها گرفته تا اتاق‌های انتظار، این بلندگوها می توانند با هر فضای داخلی سازگار شوند. تنها چیزی که لازم است توجه مناسب به جزئیات و به کارگیری روش‌های مهندسی صحیح است. با آن، می توانید توزیع صدا را به گونه‌ای تنظیم کنید که صدا در هر فضایی شنیده شود.

اسپیکر روی دیوار

در اصل، بلندگوهای روی دیوار تقریبا شبیه به اسپیکرهای داخلی هستند و تنها چند تفاوت جزئی دارند. مهم ترین مزیت بلندگوهای روی دیوار این است که فضای کمی را اشغال می کنند و بنابراین اگر محدودیت‌های فضایی دارید، بهترین انتخاب برای شما هستند. برخی افراد بلندگوهای روی دیوار را روی دیوار نصب نمی کنند. در عوض، ممکن است آنها را روی یک میز یا حتی برای استفاده مستقل روی زمین قرار دهند. انجام این کار ضرری ندارد، باید بدانید که اکثر بلندگوهای روی دیوار وقتی به دیوار وصل می شوند بهترین عملکرد را دارند.

بسته به کاری که می خواهید انجام دهید، نصب بلندگوهای روی دیوار در سطح گوش می تواند به شما کمک کند صحنه‌ای واقعی از صدا و تصویربرداری استریو داشته باشید. چیزی که این سیستم‌ها را متمایز می کند این است که ابعادی را به همراه افکت استریو اضافه می کنند که در  بلندگوهای داخلی سقفی وجود ندارد.

بلندگوهای روی دیوار از نظر عملکرد، کیفیت صدای بالایی مانند همتایان داخلی خود تولید می کنند. بنابراین، تنها کاری که برای ایجاد یک تجربه سینمای خانگی باید انجام دهید این است که یک یا دو بلندگو با اندازه‌های مختلف بر اساس نیاز خود نصب کنید. سپس، می توانید  یک کانال مرکزی یا ساب ووفر مناسب تهیه کنید تا فضای صوتی فوق العاده‌ای را ایجاد کنید.

بلندگوهای داخل سقفی

اگر چه تمام بلندگوهای داخلی صدای شفاف را به شنوندگان ارائه می دهند، اما تفاوتی که بلندگوهای سقفی دارند همونطور که از نامشان پیداست بر روی سقف نصب می شوند و دور از چشم‌ها هستند.بلندگوهای داخل سقفی که از میدان دید استاندارد پنهان شده‌اند، اسپیکرهای مناسبی برای شنوندگانی هستند که موسیقی پس زمینه می خواهند. علاوه براین، اگر نمی خواهید بلندگوهای بزرگ فضای شما را اشغال کنند، می توانند گزینه خوبی باشند.

در بیشتر موارد، بلندگوهای سقفی معمولا جفت هستند. با این حال فرض کنید فضای بزرگ تری دارید. در این صورت ، بهتر است چهار بلندگوی کوچکتر به جای دو بلندگوی بزرگتر (یا بیشتر) اضافه کنید تا یکنواختی صدا حفظ شود.

یکی از مزیت‌های مهم بلندگوهای سقفی این است که نصب آنها راحت تر از بلندگوهای داخلی یا روی دیوار است. علاوه براین، بیشتر مردم بلندگوهای داخلی سقفی را ترجیح می دهند زیرا کمتر نامرتب هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک سینمای خانگی را انتخاب می کنید، کابل‌ها در همه جا اجرا دیده می شوند. بنابراین، نصب بلندگوها در داخل سقف به این معنی است که دیگر نگرانی کابل و نامرتبی را ندارید.

علیرغم مزایای آنها، برخی از علاقه مندان به صدا معتقدند که کیفیت صدا هنگام استفاده از بلندگوهای سقفی بدتر می شود زیرا صدا به سمت پایین هدایت می شود. با این حال، پیشرفت‌های جدید در فناوری، باعث بالا رفتن کیفیت صدای تولید شده توسط این بلندگوها در طول سال‌ها شده است. علاوه بر این، آنها عملکرد باس را به دلیل طراحی محصور خود ارائه می دهند.

انتخاب اسپیکر مناسب

اکنون که در مورد ویژگی‌های اصلی بلندگوهای داخلی مختلف می دانید، قبل از اینکه به خرید آنها بروید، باید برخی از جزئیات فنی را بدانید. در اینجا عواملی وجود دارد که باید هنگام انتخاب بین انواع بلندگوها در نظر بگیرید:

  • پاسخ فرکانسی
  • اندازه واحد درایو
  • کنترل قدرت
  • توییترها
  • کنترل‌های تنظیم فرکانس
نتیجه

با در نظر گرفتن این تفاوت‌های ظریف، شما آماده هستید که به دنبال بلندگوهای با کیفیت باشید. با این حال، ابتدا باید به خاطر داشته باشید که جایگاه بلندگوها برای ایجاد صدای فراگیر عالی مهم است.

اگر به دنبال مشاوره تخصصی یا بلندگوهای درجه یک هستید، رسا آماده راهنمایی شما هست. در رسا، ما طیف وسیعی از محصولات را ارائه می دهیم که برای تمام بودجه‌ها و تقاضاها مناسب است. تصمیم گیری صحیح خرید به شما این امکان را می دهد که از ماهیت کامل سیستم صوتی خود لذت ببرید، بنابراین مطمئن شوید که انتخاب‌های آگاهانه‌ای دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو