هر آنچه که باید درمورد سیستم صوتی رستوران بدانید

نصب سیستم صوتی رستوران

همانطور که می دانید در رستوران‌ها و کافه‌ها، موسیقی یک عنصر حیاتی در جذب و وفادار کردن مشتری است. اگر شما صاحب یک رستوران یا کافی شاپ هستید و قصد دارید تعداد مشتریان خود را افزایش دهید، بهتر است روی یک سیستم صوتی با کیفیت سرمایه گذاری نمایید،که در چنین محیط‌هایی بسیار حائز اهمیت هست. انتخاب یک سیستم صوتی مناسب برای رستوران کار راحتی نیست، زیرا اطلاعات بسیاری در مورد این موضوع در وب وجود دارد که اغلب اصطلاحات گیج‌کننده در آن وجود دارد. اگر به دنبال یک سیستم صوتی جدید هستید و برای شروع به یک راهنمایی واضح و ساده نیاز دارید، این مقاله برای شما مناسب است.

کدام یک از تجهیزات سیستم صوتی از الویت برخوردار است؟ آیا باید بیشتر پول خود را روی آمپلی فایر بگذارید یا اسپیکر و…  

منبع صدا برای سیستم صوتی رستوران

یک منبع صدا با کیفیت و عالی مهم ترین عامل در سیستم صوتی خوب می باشد. از پخش کننده ضبط یا لپ تاپ گرفته تا یک گروه موسیقی زنده یا دی جی با تجهیزات حرفه ای. بلندگوها و تقویت‌کننده‌ها تنها می‌توانند تمام تلاش خود را برای شفاف نگه داشتن سیگنال صوتی انجام دهند، اما اگر صدا از چیزی ارزان و لو-فای پخش شود،حتی تجهیزات صوتی با بالاترین کیفیت نیز نمی‌توانند کار زیادی انجام دهند. لپ تاپ نیز می تواند یک منبع صدا عالی باشد در این صورت می بایست کارت صدای لپ تاپ خود را ارتقا دهید.

میکسر برای سیستم صوتی رستوران

پس از انتخاب یک منبع صدا خوب، نوبت به انتخاب سخت افزار میرسد. ابتدا به میکسر می پردازیم. میکسر برای کنترل سطوح فرکانس سیگنال صوتی استفاده می شود. میکسر در محیطی که همزمان چند صدا پخش می شود کاربرد دارد به طور مثال در رستورانی که اجرای موسیقی زنده توسط یک گروه چهار نفره ارائه می دهد میکسر میتواند کاربرد فراوانی داشت باشد. نکته دیگری که باید در مورد میکسرها به آن توجه نمود، نوع موسیقی هست. به عنوان مثال، اگر شب کارائوکه ای را پیش بینی می کنید که حداکثر دو نفر در یک آهنگ پس زمینه آواز می خوانند، یک میکسر کوچکتر با سه کانال ممکن است برای یک شب سرگرم کننده لازم باشد. با این حال، اگر انتظار موسیقی زنده، به ویژه اجرای درام کیت را دارید، به خاطر داشته باشید که هر منبع صوتی به کانال مجزای خود نیاز دارد. در این مورد، میکسری را خریداری کنید که دارای 10 کانال است.

آمپلی فایر برای سیستم صوتی رستوران

تقویت کننده یا آمپلی فایرها یکی از اجزای اصلی سیستم صوتی رستوران محسوب می شوند. تقویت کننده یک دستگاه الکترونیکی است که ولتاژ، جریان یا قدرت سیگنال را افزایش می دهد. در واقع به کمک آمپلی فایرها می توانید سیگنال‌های ضعیف را تقویت کنید. هنگام خرید تقویت کننده‌ها باید به دو نکته توجه نمایید. زمان خرید باید توان اسپیکر را نیز در نظر بگیرید و با توجه به آن آمپلی فایر خود را انتخاب کنید. به طور مثال فرض نمایید شما 10 اسپیکر با توان 20 وات دارید، آمپلی فایر شما باید توان 200 وات را داشته باشد. پهنای باند نکته دیگریست که می بایست به آن توجه کرد.

 

اسپیکرها برای سیستم صوتی رستوران

 هنگام انتخاب بلندگوها، دو عامل در نظر گرفته می شود: اندازه و وزن بلندگو. اندازه بلندگوها بستگی به نوع فرکانس دارد.اگر صدا از فرکانس پایینی برخوردار است درایورهای بزرگ انتخاب مناسب‌تری می باشد. برای داشتن صدای با کیفیت بالا باید بلندگوهایی با اندازه مناسب خریداری نمایید. یکی دیگر از نکات اساسی در انتخاب بلندگو، وزن آنها هست. وزن سنگین‌تر، بلندگوی محکم‌تر و با کیفیت‌تری را ارائه می‌کند که تداخل کمتری در موسیقی در حال پخش ایجاد می‌کند. اگر اسپیکر خیلی سبک باشد، موسیقی در حال پخش باعث تکان خوردن بلندگوها می‌شود، که باعث می شود صدا به خوبی پخش نشود.

نکاتی در رابطه با نصب سیستم صوتی رستوران

هنگامی که رستورانی را باز می کنید، یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر بگیرید، سیستم صوتی است. بسیار مهم است که مشتریان شما بتوانند همه چیزهایی را که در جریان است بشنوند، از اعلام پیغام آماده سازی غذا تا موسیقی و صداهای دیگر. یک سیستم صوتی خوب باعث می شود، رستوران شما حرفه ای تر و جذاب تر شود. در ادامه این مقاله، نکاتی در رابطه با نصب سیستم صوتی برای رستوران شما را ارائه خواهیم کرد.

  • قرارگیری تجهیزات

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام نصب سیستم صوتی برای رستوران خود در نظر بگیرید طرز قرار گیری تجهیزات در محیط رستوران است. شما باید مطمئن شوید که سیستم به اندازه کافی قدرتمند است تا صدا به هر گوشه اتاق برسد، بنابراین قرار دادن بلندگوها در مکان های استراتژیک بسیار مهم است. علاوه بر این، باید به تعداد بلندگوهای مورد نیاز خود توجه کنید و اینکه آیا از اسپیکر سقفی استفاده کنید بهتر است یا اسپیکر دیواری جلوه بهتری را به رستوران شما می بخشد؟ 

اگر نمی دانید به چه تعداد اسپیکر احتیاج دارید و چگونه باید آنها را در مکان قرار دهید، توصیه می کنیم با یک نصب کننده سیستم صدا حرفه ای صحبت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین راه را برای فضاسازی تعیین کنید و بلندگوها را طوری قرار دهید که همه افراد در اتاق بتوانند به وضوح صدا را بشنوند. با کمک آنها، می توانید یک سیستم صوتی ایجاد کنید که هم موثر و هم بدون مزاحمت باشد.

تجهیزات با کیفیت بالا

یکی دیگر از عوامل مهمی که در انتخاب سیستم صوتی برای رستوران خود باید در نظر بگیرید، کیفیت تجهیزات است. باید مطمئن شوید که از بلندگوها و تقویت کننده های با کیفیت بالا استفاده می کنید تا صدای شما شفاف و یکدست باشد.علاوه بر این، باید به دنبال ویژگی‌هایی مانند سازگاری بلوتوث و ورودی‌های میکروفون باشید تا بتوانید از سیستم برای چیزی فراتر از پخش موسیقی استفاده کنید.

وقتی نوبت به یافتن تجهیزات با کیفیت بالا می رسد، توصیه می کنیم با یک شرکت صوتی حرفه ای کار کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین محصولات ممکن را برای نیازهای خود پیدا کنید. با کمک آنها می توانید یک سیستم صوتی ایجاد کنید که صدایی عالی داشته باشد و برای سال های آینده دوام بیاورد.

تطبیق پذیری

تطبیق پذیری برای یک سیستم صوتی کلیدی است. شما باید مطمئن شوید که سیستمی که انتخاب می کنید می تواند برای چیزی فراتر از پخش موسیقی استفاده شود و کاربردهای دیگری نیز داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید از سیستم برای اطلاع رسانی یا پخش صدا از تلویزیون استفاده کنید. اگر اینطور است، باید مطمئن شوید که سیستمی که انتخاب می‌کنید همه ویژگی‌های لازم را دارد. اگر می‌خواهید از سیستم برای اطلاع رسانی استفاده کنید، به میکروفون پیجینگ نیاز دارید.

نتیجه

بنابراین یک سیستم صوتی رستوران خوب نه تنها باید بتواند صدای واضح و مختصر را ارائه دهد، بلکه باید بادوام و استفاده از آن ساده باشد. با در نظر گرفتن اندازه اتاق، نوع موسیقی در حال پخش و بودجه، هر رستورانی می تواند سیستم صوتی مناسبی برای خود پیدا کند. با کمی تحقیق، هر کسب و کاری می تواند فضای بسیار خوبی را برای مشتریان خود ایجاد کند. با در نظر گرفتن همه این عوامل، شما می توانید یک سیستم صوتی مناسب برای رستورانتان داشته باشید. به خاطر داشته باشید که بهترین راه برای یافتن اینکه چه سیستمی برای رفع نیازهای شما مناسب است، دریافت مشاوره است. متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای رسا الکترونیک اطلس در راستای ارائه مشاوره و نصب سیستم صوتی برای رستوران شما آماده خدمات رسانی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه
محصولات
جستجو